Håller med Protte om DINkontakt.
Denna kontakts honstift kan se ut som en gaffel. Man kan pilla ihop de två metallbitar som klämmer om hanstiftet för att få bättre funktion tills du bytt kontakt.

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Pannan tuffar på, än så länge.. låter den gå ett tag innan jag ger mig på kontakten.
J-la glappkontakt. Först displayen, sedan givaren till flödesvakten och nu denna.... :sweat:

S
Nu är ju DIN-kontakter lite pilliga att få till och det gäller ju bara två ledare.
Jag hade nog skippat kontakten och klämt på ett par flatstiftskontakter, eventuellt skarvat i en bit grövre kabel så att klämningen blir 100. Håll bara koll på kablarnas färg som inte får växlas (tror jag).
En redneck lösning liksom.:cool:

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
S Stegatorparn skrev:
Nu är ju DIN-kontakter lite pilliga att få till och det gäller ju bara två ledare.
Jag hade nog skippat kontakten och klämt på ett par flatstiftskontakter, eventuellt skarvat i en bit grövre kabel så att klämningen blir 100. Håll bara koll på kablarnas färg som inte får växlas (tror jag).
En redneck lösning liksom.:cool:
Det är ju en lösning :D får se vad som blir enklast o bäst ... viktigast att den inte glappar igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.