erbjuden 3.85 miljoner byggkreditiv @ 2.35% ränta på Nordea, Swedbank erbjöd 2,4%.
Kommer att försöka pruta ännu mer 8)

Det verkar gå lite si å sådär att sortera listan på belåningsgrad.
Största delen står i ordning, men det är flera värden som hamnar lite mer slumpvis.. :)

Hej!
Är det någon som fått byggkreditiv den senaste tiden och skulle kunna uppdatera mig lite om vad man har att förvänta sig för ränteläge? (Ska gå till banken i morgon i detta ärende så skulle gärna ha lite kött på benen!!)

De senaste två räntorna för byggnadskreditiv som rapporterats in i vår boräntetabell ligger på 3,5 och 4 % och är från den 1 september. https://www.byggahus.se/forum/prise...n-bolaneranta-120.html?perpage=15#post2305550
Just dessa räntor har rapporterats in anonymt så du får ta det med en nypa salt. Det kan lika gärna varit en bank som matat in dem för att smutskasta en annan bank eller för att bara hålla uppe räntorna. Jag tycker det låter högt.

Ja, precis, det kände jag med.. Därför tänkte jag även kika läget på forumet! Hoppas på lägre räntor bland svaren här ;)

Vi fick 1.7% på Danske Bank på ett kreditiv på 4.2" efter att ha förhandlat hårt med alla banker och för att byta bank.
De flesta banker kunde erbjuda runt sin 3-månaders listränta utan avgifter sen tog det stopp.

Jag tror 3-mån listränta utan några avgifter är ett bra riktvärde för ett bra erbjudande.

3,00 på Nordea. I början på året skulle vi få enligt 3-mån listränta men nu är det andra tider. Vi sitter med lån på lägenhet & tomt på 3,6 och har byggkredit på 2,6.

1.3% på 3 månaders på Nordea, ökade vårt lån precis för vår utbyggnad. Har samma ränta på alla lån

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.