RoTe
Jakten på Svensson når inga gränser. Sverige har blivit sinnessjukt under Tidöregeringen!

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Edvert och 16 till
  • Laddar…
vem har mutat åklagaren skulle gissa på tv och film bolagen

• Gilla
  • Älska
Edvert och 19 till
  • Laddar…
R
Pengar styr tyvärr, liknande scenario när man jagade ”pirater”…

Men övriga samhällsproblem finns inte tillräckligt resurser till.
Jaga IPTV användare, vilket inte är olagligt ännu, det vill man lägga resurser på.

Men att det mördas personer på öppen gata med militära vapen, det har man inte tillräckligt resurser till.
Så jävla skev utveckling, snacka om att det är endast pengar som styr…

• Gilla
  • Älska
Edvert och 31 till
  • Laddar…
Unikt namn
Vad böktigt att bygga 700 000nya fängelseplatser. Men det kanske drar igång bygg-sektorn lite.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
polaris78 och 23 till
  • Laddar…
P
Läste en intressant artikel för något år sedan kring straffskalor. Tror den handlade om vargjakt och varför det var så högt straff på det vs typ tex gängvåld.

Antingen spärrar man ju inte folk för att bli av med dem från samhället, men i andra fall handlar det bara om att skrämma folk från att begå brott. För just vargjakt såg man att de som begår den typen av brott är rädda för fängelse, så om straffet riskerar att bli högt kommer de inte skjuta vargar. Därav hög straffskala.

Så även om straffskalan ser konstig ut kan det finnas logik bakom, för det leder till önskad förändring.

• Gilla
  • Wow
MichelleW och 7 till
  • Laddar…
RoTe
Unikt namn Unikt namn skrev:
Vad böktigt att bygga 700 000nya fängelseplatser. Men det kanske drar igång bygg-sektorn lite.
Glöm inte de typ 200 000 som "brukar" OnlyFans och heller inte de ca 700 000 som brukar narkotika... Tycker vi kan kasta in alla i fängelse jag. Det blir en vinst för samhället lite längre fram.

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
I
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det finns nog en hel del lediga i Ryssland nu när många släppts för att kriga mot Ukraina, de kan nog hyras för en billig peng.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Ursäkta! Men kanske leverantörerna borde tänka lite längre de också! Många har ju inte råd med att betala fantasi summor för idrottstv tjänster. Därför tror jag att många frestas att köpa illegala ip-tv tjänster.

• Gilla
SonnyListon och 8 till
  • Laddar…
Suvi5700
RoTe RoTe skrev:
Jakten på Svensson når inga gränser. Sverige har blivit sinnessjukt under Tidöregeringen!
Det var så lååångt tidigare

• Gilla
Hemtorparen och 3 till
  • Laddar…
RoTe
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det var så lååångt tidigare
Fast Tidö har gjort hundratusentals svenskar illegala, samt sett till så att alla manliga förövare kan byta kön och få njuta av kvinnofängelse.

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
P
P Posselosse skrev:
Tror den handlade om vargjakt och varför det var så högt straff på det vs typ tex gängvåld.
Hur ser respektive straffskala ut?
P Posselosse skrev:
För just vargjakt såg man att de som begår den typen av brott är rädda för fängelse, så om straffet riskerar att bli högt kommer de inte skjuta vargar.
Det var lite oväntat. All forskning jag har läst om visar att stränga straff inte avskräcker. Det gäller alltså inte vargjakt?

P
Varför är åklagarmyndigheten remissinstans för en sån här utredning?

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Hur ser respektive straffskala ut?

Det var lite oväntat. All forskning jag har läst om visar att stränga straff inte avskräcker. Det gäller alltså inte vargjakt?
Jag kommer inte ihåg detaljerna, men kommer ihåg resonemanget för att jag tyckte det var intressant och rimligt. En som mördar eller våldtar kommer inte ändra sitt beteende bara för att man förlänger straffet, men en "vanlig" person som inte vill falla ur samhället om de blir påkomna kanske anpassar sitt beteende mer efter risk.
Kan dock inte hitta det nu när jag googlar

• Gilla
  • Wow
b8q och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Man har byggt ut fängelseplatserna men kom sen på att man inte är så bra på att fånga bovar så nu får man fylla ut med lite lättfångade hederliga människor? 🤔

• Gilla
  • Haha
  • Älska
SonnyListon och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.