755 320 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Berätta gärna mer om hur du gjortV Vårtimer skrev:Testade en rolig grej idag med ajax larmet. Har spånat på ett sätt att integrera larmet med andra smart hem produkter. Gjorde en applet i IFTTT så att när jag får notiser från ajax så blinkar min nanoleaf lampa i rött/blått. Tänkte göra en ny applet nu att när larmet går så ställer den in scenen cops. Eller red alert den funkar med hue också tror jag. Tyvär blir det en fördröjning på några sekunder.
V Vårtimer skrev:Testade en rolig grej idag med ajax larmet. Har spånat på ett sätt att integrera larmet med andra smart hem produkter. Gjorde en applet i IFTTT så att när jag får notiser från ajax så blinkar min nanoleaf lampa i rött/blått. Tänkte göra en ny applet nu att när larmet går så ställer den in scenen cops. Eller red alert den funkar med hue också tror jag. Tyvär blir det en fördröjning på några sekunder.
Spännande! Jag hittade den här inofficiella (?) klienten precis. https://github.com/igormukhingmailcom/ajax-systems-api/blob/master/README.md
Någon som har testat ännu? Tänkte leka lite med den i helgen.
Kunde inte hålla mig till helgen. Tyvärr verkar klienten vara beroende av en webbtjänst som inte är aktiv längre (https://app.ajax.systems/#!/login/). Synd! Hoppas att de öppnar upp sitt nya API snart.
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Har mitt Ajax larm liggandes då jag väntar på fler komponenter. Men hur struligt är det att lägga till en keypad, fireprotect och home siren i efterhand? Eller kan man koppla in allt men har själv larmet disable till resten av grejorna kommer och lägga in dem och köra igång allt då?
Det är väldigt enkelt att koppla in fler komponenter i efterhand. Du scannar bara en kod som sitter på komponenten med mobilkameran och väljer vilket rum den är placerad i. Det enda du behöver från början är hubben. Du kan även ha larmet aktiverat utan siren och ändå få notiser till mobilen.
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Precis det jag gör.Erik Hellgren skrev:
Skriver in APN 4g.tele2.se sedan finns det ingen nästa knapp utan trycker på kontrollera saldo och då kommer en ruta upp ” uppdaterar GSM inställningar” Detta kommer upp felmeddelande typ detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: