755 320 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Deckare med skruv, magnetkontakter med tejp i vårt fall.
Använder man tejp så kommer den förr eller senare att torka. Hur lång tid det tar beror på temperatur, luftfuktighet etc. Det kommer säkert att funka problemfritt i ett par år men vips så har man ett falsklarm och antagligen en trasig enhet liggandes på golvet. Skruva!
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Sen fungerar väl inte tamper protection speciellt bra om enheten inte är skruvad eftersom man skulle kunna ta ner dem med baksidan intakt.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Skruva i första hand.
Sen finns det alltid undantag.
Satte en DoorProtect på en glasskjutdörr där ramen liksom försvann in bakom karmen. Då kunde jag så klart inte skruva upp den utan magnetdelen fick limmas.
Sen finns det alltid undantag.
Satte en DoorProtect på en glasskjutdörr där ramen liksom försvann in bakom karmen. Då kunde jag så klart inte skruva upp den utan magnetdelen fick limmas.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Det verkar som om fjärrkontrollen endast kan vara kopplad mot ett system i taget.B BWX skrev:
https://support.ajax.systems/en-us/...time-e-g-to-two-hubs-or-to-a-hub-and-a-bridge
Testade en rolig grej idag med ajax larmet. Har spånat på ett sätt att integrera larmet med andra smart hem produkter. Gjorde en applet i IFTTT så att när jag får notiser från ajax så blinkar min nanoleaf lampa i rött/blått. Tänkte göra en ny applet nu att när larmet går så ställer den in scenen cops. Eller red alert den funkar med hue också tror jag. Tyvär blir det en fördröjning på några sekunder.