746 027 läst ·
2 895 svar
746k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Gott att höra.
Jag jobbar i branschen, men främst mot företagskunder. Så det här blir mest för o stilla mitt nördsinne.
Sen kommer ju alltid frågan från vänner o bekanta så då kan det va bra o kunna något enkelt/billigt också.
Får de bara in kamerabiten så ser det iaf på pappret ut som ett kompetent system i det segmentet
Jag jobbar i branschen, men främst mot företagskunder. Så det här blir mest för o stilla mitt nördsinne.
Sen kommer ju alltid frågan från vänner o bekanta så då kan det va bra o kunna något enkelt/billigt också.
Får de bara in kamerabiten så ser det iaf på pappret ut som ett kompetent system i det segmentet
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
J
Jambalaya
Medlem
· Jambalayaville
· 119 inlägg
Jambalaya
Medlem
- Jambalayaville
- 119 inlägg
Hej!
Jag har 2.04.000
Gå in på https://docs.google.com/forms/u/1/d/1n-Z7R4zxwa2_Tt5VZK_pJB-VKxkf9gWuOSBkvRewt_8/edit?usp=drive_web och fyll i dina uppgifter så brukar det gå rätt fort att få senaste version.
Jag har 2.04.000
Gå in på https://docs.google.com/forms/u/1/d/1n-Z7R4zxwa2_Tt5VZK_pJB-VKxkf9gWuOSBkvRewt_8/edit?usp=drive_web och fyll i dina uppgifter så brukar det gå rätt fort att få senaste version.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Fick hem rök o inomhussiren idag. Precis som bilderna ovan, grymt liten o nätt.
I morgon kommer manöverpanelen. Den var visst restnoterad. Sen är demoanläggningen nästintill komplett.
Fyllt i o skickat efter fw-uppdatering, så hoppas det går fort.
Faktiskt riktigt imponerad hittills. Slår alla kinasystem jag träffat på med hästlängder o även andra etablerade märken.
Testat o bråka lite med radion och räckvidder. Tog med magnetkontakten på en promenad, enl google maps var jag ca 800-900m bort i tätbebyggt område när den började gnälla, hade dock fortfarande kontakt om än dålig
I morgon kommer manöverpanelen. Den var visst restnoterad. Sen är demoanläggningen nästintill komplett.
Fyllt i o skickat efter fw-uppdatering, så hoppas det går fort.
Faktiskt riktigt imponerad hittills. Slår alla kinasystem jag träffat på med hästlängder o även andra etablerade märken.
Testat o bråka lite med radion och räckvidder. Tog med magnetkontakten på en promenad, enl google maps var jag ca 800-900m bort i tätbebyggt område när den började gnälla, hade dock fortfarande kontakt om än dålig
Medlem
· Stockholm
· 1 396 inlägg
Vad är det för strömförsörjning på utomhus-sirenen?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Snabba är dom. FW uppdaterad nyss
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Ingen adapter var med utan bara batterier, men möjlighet att köra 12VDC som du skriver.
Kan tipsa om att man kan gå in och rösta eller skicka in nya idéer som man vill se i systemet på,
https://ajax.systems/support/features/
Verkar dessutom som man faktiskt lyssnar på kunderna och har utvecklat endel av det som föreslagits.
Kan tipsa om att man kan gå in och rösta eller skicka in nya idéer som man vill se i systemet på,
https://ajax.systems/support/features/
Verkar dessutom som man faktiskt lyssnar på kunderna och har utvecklat endel av det som föreslagits.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Såg just att fw jag fick idag var 2.03.0 samt att GSM slutade fungera efter uppdateringen.J Jambalaya skrev:
Mailade supporten, så då får man testa den också. Vilket iofs är bra då jag kör denna anläggning som en test/utvärdering. Då vill man se att även sådana bitar fungerar.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Tittade igenom förslagen och la ett själv som jag inte hittade. Det var om att kunna få in fryslarm från valfri detektor för att undvika frusna vattenledningar etc.kodrod skrev:
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Jambalaya o kodord - Använder ni gsm i era o isf med vilken operatör/abonnemang?
Fick ett något kryptiskt svar idag från supporten,
"Meanwhile, please specify, the SIM-card that you use can work in roaming?
Because, in the firmare Malevich (starts from 2.0) it is forbidden to work in roaming."
Mig veterligen så kan man inte stänga av roaming på själva sim-kortet utan det är något som görs i t.ex mobilens egna inställningar.
Fick ett något kryptiskt svar idag från supporten,
"Meanwhile, please specify, the SIM-card that you use can work in roaming?
Because, in the firmare Malevich (starts from 2.0) it is forbidden to work in roaming."
Mig veterligen så kan man inte stänga av roaming på själva sim-kortet utan det är något som görs i t.ex mobilens egna inställningar.