Gott att höra.

Jag jobbar i branschen, men främst mot företagskunder. Så det här blir mest för o stilla mitt nördsinne.
Sen kommer ju alltid frågan från vänner o bekanta så då kan det va bra o kunna något enkelt/billigt också.
Får de bara in kamerabiten så ser det iaf på pappret ut som ett kompetent system i det segmentet

• Gilla
Per Kall
  • Laddar…
J Jambalaya skrev:
Fick samma uppdatering jag med och kan heller inte se något nytt men det är nog ett bra tecken på att man utvecklar sin firmware i alla fall skulle jag tro :)
Vilken fw har du i systemet nu?
Jag har 1.29.002 i min nu, startat upp för någon timme sedan

A
En bild till, Homesiren och Streetsiren

• AJAX Homesiren och Streetsiren larmenheter monterade på vit yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
romerome och 1 till
  • Laddar…
J
Oj :surprised: det var en viss storleksskillnad på dom!
Är det Homesiren som är liten eller Streetsiren som är stor?

A
Streetsiren är ganska stor, men å andra sidan är Homesiren extremt liten :)
(Bild med Huben för att jämföra)

• Stor vit Ajax Streetsiren ovanför en mindre grå Ajax Homesiren, båda på en rottingyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick hem rök o inomhussiren idag. Precis som bilderna ovan, grymt liten o nätt.

I morgon kommer manöverpanelen. Den var visst restnoterad. Sen är demoanläggningen nästintill komplett.

Fyllt i o skickat efter fw-uppdatering, så hoppas det går fort.

Faktiskt riktigt imponerad hittills. Slår alla kinasystem jag träffat på med hästlängder o även andra etablerade märken.
Testat o bråka lite med radion och räckvidder. Tog med magnetkontakten på en promenad, enl google maps var jag ca 800-900m bort i tätbebyggt område när den började gnälla, hade dock fortfarande kontakt om än dålig

• Gilla
romerome
  • Laddar…
Vad är det för strömförsörjning på utomhus-sirenen?

Snabba är dom. FW uppdaterad nyss

• Gilla
Avv
  • Laddar…
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Vad är det för strömförsörjning på utomhus-sirenen?
Batterier och/eller 12VDC enl spec

Kodrod - Ingick 12VDC adapter eller är det bara batterier default?

A
Ingen adapter var med utan bara batterier, men möjlighet att köra 12VDC som du skriver.

Kan tipsa om att man kan gå in och rösta eller skicka in nya idéer som man vill se i systemet på,
https://ajax.systems/support/features/

Verkar dessutom som man faktiskt lyssnar på kunderna och har utvecklat endel av det som föreslagits.

• Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
J Jambalaya skrev:
Hej!
Jag har 2.04.000

Gå in på [länk] och fyll i dina uppgifter så brukar det gå rätt fort att få senaste version.
Såg just att fw jag fick idag var 2.03.0 samt att GSM slutade fungera efter uppdateringen.

Mailade supporten, så då får man testa den också. Vilket iofs är bra då jag kör denna anläggning som en test/utvärdering. Då vill man se att även sådana bitar fungerar.

kodrod skrev:
Kan tipsa om att man kan gå in och rösta eller skicka in nya idéer som man vill se i systemet på,
[länk]

Verkar dessutom som man faktiskt lyssnar på kunderna och har utvecklat endel av det som föreslagits.
Tittade igenom förslagen och la ett själv som jag inte hittade. Det var om att kunna få in fryslarm från valfri detektor för att undvika frusna vattenledningar etc.

• Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Beställt. Tack för tipset!

• Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Jambalaya o kodord - Använder ni gsm i era o isf med vilken operatör/abonnemang?

Fick ett något kryptiskt svar idag från supporten,
"Meanwhile, please specify, the SIM-card that you use can work in roaming?
Because, in the firmare Malevich (starts from 2.0) it is forbidden to work in roaming."

Mig veterligen så kan man inte stänga av roaming på själva sim-kortet utan det är något som görs i t.ex mobilens egna inställningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.