755 171 läst ·
2 921 svar
755k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Själv försökte jag mig på att installera en DoorProtect+ i förrådet. Svag signal (varierande mellan en och noll) när jag testade med tejp. När magneten kom på plats så var det droppen, ingen som helst mottagning enligt appen. Dock direkt reaktion på om man tar ner den (lock öppet) respektive sätter upp den igen (lock stängt). Visst liv finns således.
@Nuno Jag kör med Netmores M2M kort. Fördelen med dessa kort är att de använder sig av flera olika nätverksoperatörer och det blir stabilare, anpassat för larm och annan uppkopplad utrustning. De finns på Wingblads för 349 kr, är laddad med trafik i 5 år och uppringning (telefonsamtal) från larmet (vid utlöst av larm) fungerar också. Kopplar upp larmet inom några sekunder.N Nuno skrev:
https://wingbladteknik.se/larm-och-sakerhet/ajax-larm/simkort-wingblad-teknik-netmore
https://wingbladteknik.se/sidor/wingblad-teknik-netmore
Det blir knappt 70 kr per år eller knappt 6 kronor per månad om man vill räkna så. Väldigt prisvärt!
Lucky2015 skrev:
@Nuno Jag kör med Netmores M2M kort. Fördelen med dessa kort är att de använder sig av flera olika nätverksoperatörer och det blir stabilare, anpassat för larm och annan uppkopplad utrustning. De finns på Wingblads för 349 kr, är laddad med trafik i 5 år och uppringning (telefonsamtal) från larmet (vid utlöst av larm) fungerar också. Kopplar upp larmet inom några sekunder.
[länk]
[länk]
Det blir knappt 70 kr per år eller knappt 6 kronor per månad om man vill räkna så. Väldigt prisvärt!![]()
Såg det när jag köpte larmet, men snålade och körde på gratis Comviq (har dock insett att jag har dålig täckning, tappar signal ibland).Lucky2015 skrev:
@Nuno Jag kör med Netmores M2M kort. Fördelen med dessa kort är att de använder sig av flera olika nätverksoperatörer och det blir stabilare, anpassat för larm och annan uppkopplad utrustning. De finns på Wingblads för 349 kr, är laddad med trafik i 5 år och uppringning (telefonsamtal) från larmet (vid utlöst av larm) fungerar också. Kopplar upp larmet inom några sekunder.
[länk]
[länk]
Det blir knappt 70 kr per år eller knappt 6 kronor per månad om man vill räkna så. Väldigt prisvärt!![]()
Kan tillägga att Safeland tar 299 just nu för Netmore. Kanske blir ett när jag kompletterar med lite fler komponenter till larmet.
Du har missförstått den punkten. När larmet ringer upp ett samtal så kopplar hubben ner samtalet. Det innebär att dessa 10 kr per samtal aldrig är aktuellt på larmsystemet.S spamb skrev:
(Uppkopplingsavgiften debiteras inte om samtalet inte kopplas upp. D.v.s. ingen sådan avgift vid installation i AJAX larmsystem eller de flesta andra IoT enheter).
Japp, det stämmer! Ajax har gjort så att samtalet kopplas ner innan man svarar så avgiften blir aldrig aktuell.N Nuno skrev:
(Uppkopplingsavgiften debiteras inte om samtalet inte kopplas upp. D.v.s. ingen sådan avgift vid installation i AJAX larmsystem eller de flesta andra IoT enheter).
Jag har handlat på både Safeland och Wingblads flera gånger. Rekommenderar dock Wingblads. Min uppfattning är att de är mer kompetenta, toppservice och har alltid skickat rätt produkter. Gillar inte heller Safelands låtsaskampanjer där de drivit upp ordinarie pris och kör ständig rea fast det oftast är ett normalpris. De gånger jag handlat på Wingblads har det totalt blivit billigare.N Nuno skrev:
Om du bara beställer simkortet så är Wingblads billigare inräknat fraktkostnaden.N Nuno skrev:
Varför vill man ha en sådan här istället för separata kameror? Tänkte nämligen köpa ett system men är osäker på vilka komponenter jag ska välja. Hubben måste ju uppgraderas för att kunna använda motioncamen. Till vanliga övervakningskameror räcker hub 1, som jag förstått.Lucky2015 skrev: