Själv försökte jag mig på att installera en DoorProtect+ i förrådet. Svag signal (varierande mellan en och noll) när jag testade med tejp. När magneten kom på plats så var det droppen, ingen som helst mottagning enligt appen. Dock direkt reaktion på om man tar ner den (lock öppet) respektive sätter upp den igen (lock stängt). Visst liv finns således.

Vad använder ni för konto till gsm backup? Har provat comviq som följde med men de verkar bara gälla 30 dagar i taget.

V viggen_l skrev:
Vad använder ni för konto till gsm backup? Har provat comviq som följde med men de verkar bara gälla 30 dagar i taget.
Ladda med annan prisplan (standard) som gäller 365 dagar. Finns inte i appen, men på hemsidan.

• Gilla
jh8001
  • Laddar…
Lucky2015
N Nuno skrev:
Ladda med annan prisplan (standard) som gäller 365 dagar. Finns inte i appen, men på hemsidan.
@Nuno Jag kör med Netmores M2M kort. Fördelen med dessa kort är att de använder sig av flera olika nätverksoperatörer och det blir stabilare, anpassat för larm och annan uppkopplad utrustning. De finns på Wingblads för 349 kr, är laddad med trafik i 5 år och uppringning (telefonsamtal) från larmet (vid utlöst av larm) fungerar också. Kopplar upp larmet inom några sekunder.

https://wingbladteknik.se/larm-och-sakerhet/ajax-larm/simkort-wingblad-teknik-netmore

https://wingbladteknik.se/sidor/wingblad-teknik-netmore

Det blir knappt 70 kr per år eller knappt 6 kronor per månad om man vill räkna så. Väldigt prisvärt! :)

• Gilla
xxsenx och 1 till
  • Laddar…
Det var verkligen prisvärt. Får jag titta närmare på

Fast 10 kr per samtal låter väldigt dyrt?

Lucky2015 Lucky2015 skrev:
@Nuno Jag kör med Netmores M2M kort. Fördelen med dessa kort är att de använder sig av flera olika nätverksoperatörer och det blir stabilare, anpassat för larm och annan uppkopplad utrustning. De finns på Wingblads för 349 kr, är laddad med trafik i 5 år och uppringning (telefonsamtal) från larmet (vid utlöst av larm) fungerar också. Kopplar upp larmet inom några sekunder.

[länk]

[länk]

Det blir knappt 70 kr per år eller knappt 6 kronor per månad om man vill räkna så. Väldigt prisvärt! :)

[länk]

[länk]

Såg det när jag köpte larmet, men snålade och körde på gratis Comviq (har dock insett att jag har dålig täckning, tappar signal ibland).
Kan tillägga att Safeland tar 299 just nu för Netmore. Kanske blir ett när jag kompletterar med lite fler komponenter till larmet.

S spamb skrev:
Fast det lär väl bara debiteras om samtalet kopplas fram. Om jag förstår så ringer larmet upp, men du behöver ju inte svara (ingen information i andra änden ändå).

• Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015
S spamb skrev:
Du har missförstått den punkten. När larmet ringer upp ett samtal så kopplar hubben ner samtalet. Det innebär att dessa 10 kr per samtal aldrig är aktuellt på larmsystemet. :) Kika igen på sidorna jag länkade till i mitt förra inlägg. M2M kort är ju anpassade för M2M och inte samtal.

(Uppkopplingsavgiften debiteras inte om samtalet inte kopplas upp. D.v.s. ingen sådan avgift vid installation i AJAX larmsystem eller de flesta andra IoT enheter).

Lucky2015
N Nuno skrev:
Fast det lär väl bara debiteras om samtalet kopplas fram. Om jag förstår så ringer larmet upp, men du behöver ju inte svara (ingen information i andra änden ändå).
Japp, det stämmer! Ajax har gjort så att samtalet kopplas ner innan man svarar så avgiften blir aldrig aktuell.

(Uppkopplingsavgiften debiteras inte om samtalet inte kopplas upp. D.v.s. ingen sådan avgift vid installation i AJAX larmsystem eller de flesta andra IoT enheter).

Lucky2015
N Nuno skrev:
Såg det när jag köpte larmet, men snålade och körde på gratis Comviq (har dock insett att jag har dålig täckning, tappar signal ibland).
Kan tillägga att Safeland tar 299 just nu för Netmore. Kanske blir ett när jag kompletterar med lite fler komponenter till larmet.
Jag har handlat på både Safeland och Wingblads flera gånger. Rekommenderar dock Wingblads. Min uppfattning är att de är mer kompetenta, toppservice och har alltid skickat rätt produkter. Gillar inte heller Safelands låtsaskampanjer där de drivit upp ordinarie pris och kör ständig rea fast det oftast är ett normalpris. De gånger jag handlat på Wingblads har det totalt blivit billigare.

Lucky2015
N Nuno skrev:
Om du bara beställer simkortet så är Wingblads billigare inräknat fraktkostnaden.

• Kassasida med SIM-kort för hemlarm i varukorgen, totalpris 388 kr inklusive frakt på 89 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av beställningsöversikt för simkort från Wingblad Teknik, totalt pris 378 SEK inklusive moms.
    Skapa konto
Lucky2015
Installerade idag en Motioncam. Kan rekommendera den varmt. Superbra!

• Vit motioncam installerad på vägg, med sensor och kamera synlig.
    Skapa konto
Ser bra ut! Kanske skall tillägga för alla intresserade, att denna kräver Hub 2 (eller Hub 2+) för att fungera. Så ingen köper en av misstag och försöker installera den med en vanlig Hub eller Hub+.

• Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Varför vill man ha en sådan här istället för separata kameror? Tänkte nämligen köpa ett system men är osäker på vilka komponenter jag ska välja. Hubben måste ju uppgraderas för att kunna använda motioncamen. Till vanliga övervakningskameror räcker hub 1, som jag förstått.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.