pacman42 pacman42 skrev:
… den kan bara sammanställa det andra skrivit.
Det stämmer! 🤓

Jag fick svaret; 32,5 i Skellefteå den 15 Juli. Målilla va årets första temperatur över 30 grader.

Tänk på hur det var för några år sedan och jämför med nu. Självklart kommer AI att kunna ersätta all kunskapsinsamling som detta forum erbjuder inom en snar framtid.

Däremot kommer forumet säkert att ha en funktion även framåt.

G Ganescha skrev:
Jag fick svaret; 32,5 i Skellefteå den 15 Juli. Målilla va årets första temperatur över 30 grader.
Det korrekta svaret är 33,6°C på Skellefteå flygplats den 24:e juli.

pacman42 pacman42 skrev:
Det korrekta svaret är 33,6°C på Skellefteå flygplats den 24:e juli.
Hur kan någon veta svaret på frågan "vilken årets varmaste temperatur i Sverige har varit."?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur kan någon veta svaret på frågan "vilken årets varmaste temperatur i Sverige har varit."?
Den högsta rapporterade temperaturen på någon av SMHIs mätstationer är naturligtvis det vi diskuterar.

Där min mor bor (i närheten) så var det troligen ytterligare ett par grader varmare (enligt SMHIs prognoser i alla fall), men det finns ingen officiell mätpunkt där.

pacman42 pacman42 skrev:
Den högsta rapporterade temperaturen på någon av SMHIs mätstationer är naturligtvis det vi diskuterar.
Det har absolut inte framgått någonstans vad jag kan se.

Alfredo Alfredo skrev:
Det har absolut inte framgått någonstans vad jag kan se.
Jag har övervakat SMHIs sida med varmast/kallast idag nu under sommaren. Det är ett enkelt sätt att hålla koll...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.