IMG_2525.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var förbi idag och tog ytterligare en bild, dock är merparten av golvet fortfarande täckt. Har slutbesiktning i slutet av veckan. Satte handen mot golvet och drog handen längs efter plattorna och det är en kännbar höjdskillnad mellan vissa plattor. På bifogad bild är fogen 3-4mm.

Eftersom plattorna är det första man ser i huset ger det inget vidare intryck kan jag lova. Bara hålla tummarna att besiktningsmannen vidhåller det jag upplever.
 
Höjdskillnaden (fogsprång) mellan plattorna i ditt fall får vara ((300+600)/1000) + 1 = 1,9 mm. Det känns när man drar handen över nivåskillnaden, men är inte störande när man går på plattorna.
 
IMG_2536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_2536.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_2537.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_2538.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_2539.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad anser ni?
 
jag tycker du mäter lite tokigt...
på bild 3 den första med tumstocken är du några mm ut på plattan med stocken tycker jag...

svårt att säga från kort om det är ok eller inte tycker jag, det är iaf ingen katastrof av det jag ser på korten
 
Svårt att se på bilderna där du bara har ett par plattor i bilden. Men på de bilder där man ser en större del av golvet ser inte jag i varje fall att det ser konstigt ut. Är det så att du har lite för höga förväntningar på toleransnivåer?
 
Självklart är man pedant om man köpt nytt. Var lite halvsvårt att ta bilder när det springer snickare förbi en hela tiden.

Bifogar med en bild till.

IMG_2544.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Men ligger plattorna på den bilden snett eller är de inte raka?
 
Törs inte uttala mig om orsaken. Men hur som helst ska man i min värld inte montera en platta/plattor på det sättet.
- Steg 1 är väl ändå att säkerställa att plattorna är raka. Måndagsexemplar förekommer alltid.
 
De små differenser du visar med dina bilder, kan man nästan alltid hitta där det ligger kakel/klinker. Ingen kakel/klinkerplatta är helt exakt lika stor som den andra. Ingen vägg/golv är inte heller fullkomligt rak. Det kommer alltid att skilja någon millimeter här och där. Enligt helhetsbilderna ser det bra ut.
Bättre kan det säkert alltid bli...men till vilket pris?
 
AG A skrev:
De små differenser du visar med dina bilder, kan man nästan alltid hitta där det ligger kakel/klinker. Ingen kakel/klinkerplatta är helt exakt lika stor som den andra. Ingen vägg/golv är inte heller fullkomligt rak. Det kommer alltid att skilja någon millimeter här och där. Enligt helhetsbilderna ser det bra ut.
Bättre kan det säkert alltid bli...men till vilket pris?
Förstår precis vad du menar. Det som irriterar mig är att det är en annan plattsättare som gjort övriga rum och där är resultatet 110%. Den här plattsättningen gjorde en annan kille.
 
Är det samma plattor i dom andra rummen? Det kan skilja mycket i kvalitet. Ser inte perfekt ut, men ingen katastrof heller.
 
nino skrev:
jag tycker du mäter lite tokigt...
på bild 3 den första med tumstocken är du några mm ut på plattan med stocken tycker jag...

svårt att säga från kort om det är ok eller inte tycker jag, det är iaf ingen katastrof av det jag ser på korten
Jag tycker också att tumstocken ligger lite olika vid mätningarna. Men på helhetsbilden ser det bra ut men visst skiljer det lite och den sista bilden är inte klockren.
Kan hålla med om att man förväntar sig 100%, jag har klinker i stor del av huset och där är det verkligen 100% perfekt hur noga man än letar ett fel. Riktigt grymm plattsättare, så jag förstår om du har höga krav:)
 
Vad sa besiktningsmannen på slutbesiktningen?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.