Jag är ytterst tveksam till att detta är ett acceptabelt jobb av snickaren. Det kommer att bli väldigt mycket merarbete för målaren.

Detta är några exempel på hur det ser ut. Jag har redan lyft det till arbetsledaren.

Till saken hör att jag tyckte att vi skulle montera ett färdigt tak typ Huntonit, men arbetsledaren insisterade på att gipsskivor blir mycket bättre.

Gipsskivor monterade i taket med synliga skruvhål, ofärdiga kanter och ojämn installation som behöver efterarbete av målaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Montering av gipsskivor i tak med synliga fogar och skruvar, potentiella problem för efterföljande målningsarbete.
Skapa konto
Gipsskivor monterade i tak med synliga skruvar och ojämnheter, samt en hängande kabel och ett hål för installationer.
Skapa konto
Gipstak med ojämnt monterade skivor och synliga skruvar, med ett rör upptill.
Skapa konto
Gipsskivor med ojämn kant och synlig rördragning i tak, visar bristfälligt hantverk och potentiellt extra målningsarbete.
Skapa konto
Gipsskivor ojämnt monterade i tak, med skruvar synliga och skivor med glipor. Kritiserat snickeriarbete diskuteras i forumtråd.
Skapa konto
Oprofessionell installation av gipsskivor med felplacerade skruvar och ojämna kanter, vilket orsakar extra arbete för målaren i byggprojektet.
Skapa konto
Otillräckligt monterade gipsskivor med synliga skruvar och en exponerad elinstallation i taket, som kräver ytterligare arbete.
Skapa konto

Det såg inte någon vidare ut. Har snickaren inte förstått att gipsplank inte skarvspacklas?

Ta upp detta med företaget, såhär kan man ju inte lämna ett jobb. Många skruv, för djupt dragna skruv, sprickor i skivorna.

Jag har lyft det med arbetsledaren som säger att "det fixar målaren" inte acceptabelt enligt min mening.

Vi skall alltså ha kvar V-skarvarna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.