9 925 läst ·
214 svar
10k läst
214 svar
90 främlingar står skriva på 71-åringens fritidshus – Ulla-Lena stämmer staten
Nissens skrev:
• Kan jag spärra min adress så att ingen obehörig kan skriva sig där?
Nej, det går inte. Om någon har anmält flytt till din adress kan du få ett brev på posten eller ett meddelande till din digitala brevlåda. Ifall du får ett brev eller meddelande behöver du svara på det, så att vi vet om personen bor på din adress eller inte. Det är viktigt att du är varsam med dina adressuppgifter så att de inte blir använda på ett felaktigt sätt.https://skatteverket.se/omoss/press...tskyddadinadress.5.6491ed82199c4722dae18.html
Nu igen???J Jansson69 skrev:
Vad yrar du om?
Och nej, jag har inte lästa alla inläggen.
Sitter du och surar nu igen? 😂
I övrigt gäller det ju att höra av sig till skatteverket durekt när något blivit fel. Snvänder man tjänsten så får man ju besked omgående.
Det hade inte heller hjälpt damen i nyheten, eftersom hon inte är folkbokförd på sitt fritidshus. Tjänsten gäller bara där man är folkbokförd - inte på alla fastigheter man äger.Nissens skrev:
Så kan det vara. Å andra sidan är det ju inget problem med posten heller då. Hade jag varit drabbad hade jag tagit bort postlådan vid sommarstugan. Åtminstone när jag inte är där.K krfsm skrev:
Och då sätter de upp en nya och sen letar dagens klantar till rikspukon med handgranater och sprängmedel upp ägaren av fastigheten för att få tag nån som fejkbokförtsig på fritidshusadressen och spränger där.Nissens skrev:
Jmfr med att de skjuter o kastar handgranter på adresser där de KANSKE befinner sig redan idag. Tex har det skett i Sthlm, Gbg, Malmö, Linköping och Norrköping som jag kommer ihåg på rak arm,
Nä tänk ett varv till
Jag skulle antagligen inte ha en susning om det var så. Jag har exempelvis ingen aning om någon är skriven på min sommarstugas adress.Solhemsgatan skrev:
Gäller det sommarstugan kan jag exempelvis förvara den i en hög ovanpå komposten. Tror du jag skulle straffas för det? 😉Solhemsgatan skrev:
Produkter som diskuteras: "komposten"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Jag gick in på skatteverket för att kolla. Där fanns en spännande funktion om namn. De visade mina två förnamn och jag kunde välja om jag ville ha ett av dem eller båda som tilltalsnamn. Det gick också att välja "jag vill inte ha något tilltalsnamn". Jag var väldigt sugen på att välja det, men jag fegade ur. Kan någon klok berätta ved det skulle betyda om man valde det. Det borde vara ungefär samma sak som att välja båda förnamnen. Eller?
Jag swishar en femtilapp till den som testar och rapporterar om ett år vad det betytt.
Jag swishar en femtilapp till den som testar och rapporterar om ett år vad det betytt.
Nu har jag labbat på skatteverket.se. Mina 2 förnamn fanns på plats men tomt i rutan tilltalsnamn konstigt nog. Så jag valde ena namnet som tilltalsnamn (det som är det redan men inte i systemet....) och skickade in ansökan. 0 kr i avgift. Får se när ändringen blir granskad och klar.Hep skrev:
Jag gick in på skatteverket för att kolla. Där fanns en spännande funktion om namn. De visade mina två förnamn och jag kunde välja om jag ville ha ett av dem eller båda som tilltalsnamn. Det gick också att välja "jag vill inte ha något tilltalsnamn". Jag var väldigt sugen på att välja det, men jag fegade ur. Kan någon klok berätta ved det skulle betyda om man valde det. Det borde vara ungefär samma sak som att välja båda förnamnen. Eller?