Jag skulle gissa på glapp i huvudströmbrytaren. Är den gammal är det nog mer en regel än undantag att den glappar. Efter att du motionerat den så går den nog bra, till nästa gång... Är den gammal, så byt vid tillfälle, eller rör den aldrig mer. Kan vara bra att mäta spänningen på samtliga faser med last inkopplad, fas för fas, för att se att det verkligen är ok nu.