Har Flytspackla med finja 260 fiber idag men det blir inte tätskikt förrän om 1 vecka. Måste jag lägga primer om ett par dagar för att behålla fukten?

R Revoman skrev:
Har Flytspackla med finja 260 fiber idag men det blir inte tätskikt förrän om 1 vecka. Måste jag lägga primer om ett par dagar för att behålla fukten
Ingen som vet?

Står ju ganska tydligt i anvisningarna:

Efterarbete:

Om avjämningen inte kommer att beläggas inom 72 timmar från när den är mattläggningsbar, så ska avjämningen antingen primas med Finja Primer spädd 1+5 eller täckas med plast. Detta för att minimera risken för krympning, sprickor och kantresning.

Stefan N Stefan N skrev:
Står ju ganska tydligt i anvisningarna:

Efterarbete:

Om avjämningen inte kommer att beläggas inom 72 timmar från när den är mattläggningsbar, så ska avjämningen antingen primas med Finja Primer spädd 1+5 eller täckas med plast. Detta för att minimera risken för krympning, sprickor och kantresning.
jo jag såg det men jag åker bort imorgon och då har det gått mindre än 72 timmar. Kan man prima det för tidigt? Eller kan jag dra på primern idag ?

Du kan ju täcka det med täta ytskikt efter 24 tim så det borde ju inte va nåt problem.

• Gilla
Revoman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.