13 964 läst ·
103 svar
14k läst
103 svar
561 942 260 kronor...
Som sagt, glöm inte dasspappret...
Annars räcker det till 6278,68 mil 45x45-virke på Byggmax, före ev. mängdrabatter. Det räcker en och en halv gång runt jorden, om man skulle drabbas av en obetvinglig lust att snickra sig en egen ekvator i trä.
Uppslag på idéer finns det gott om i tråden. Att bränna de första miljonerna är nog inga större problem, ny bil, större garage (maskinhall?), semesterboende på några trevliga ställen, dela med sig till familjen osv.
Det tråkiga är att med så ofantligt mycket pengar får man andra problem, vilka ska man dela med sig till, vänner som kanske inte är vänner egentligen. Listan kan göras lång. Jag hoppas på att vinnaren får bra stöd från svenska spel om hur man ska hantera en sådan oerhörd summa pengar.
Det tråkiga är att med så ofantligt mycket pengar får man andra problem, vilka ska man dela med sig till, vänner som kanske inte är vänner egentligen. Listan kan göras lång. Jag hoppas på att vinnaren får bra stöd från svenska spel om hur man ska hantera en sådan oerhörd summa pengar.
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Hade jag varit multimiljonär så hade jag lätt gjort nåt sånt ty dessa människor med "obegränsat" med pengar har så mycket att de vill ha nåt unikt.ricebridge skrev:
Så varför inte? en alldeles egen "ekvator-ring" i trä!
Jag fick inte ens ett rätt.. borde vara vinst på det med hahaJarlingar skrev:
En ensam spelare i Närke dundrade in fredagens Eurojackpot på 561 942 260 kronor..
Sug på den karamellen lite..
Över en halv miljard svenska kronor!
Vet inte riktigt vad jag skulle gjort om jag vunnit dom pengarna..
Skulle tro att jag gjort färdigt det projektet på jobbet som löper fram till semestern.
Men sen.. Bli knäpp!?
Vad skulle du gjort?
Om jag vann 500 miljoner:
- Skulle jag göra klart en del projekt här hemma.. och försökt köpa tillbaka lite mark som en gång tillhörde gården.
- Jag skulle velat fixat en stipendiefond för att stödja ungdomar, ekonomiskt, som vill studera vidare och utbilda sig på en högre nivå.
- Skulle också skapat en fond för att ge stöd åt barnfamiljer som behöver en semesteraktivet tillsammans, eller hjälp till nån julklapp.. men som inte har råd.
- skulle också skänka en slant till ”hjärnforskning”. Dvs t ex Parkinsonsforskning, alzheimersforskning..
- Sen skulle jag åka på en jordenruntkryssning med maken.. (plus ev några andra)
Nu när jag tänkt efter lite hade jag köpt en J35 Draken. Finns visst ett par privatägda i USA som fortfarande flyger. Även om köpesumman inte är en halv miljard så är nog bränslekostnaden rätt dyr med full ebk .M Myckling skrev:
Man byter webshop från amazon och eBay till https://www.hushhush.com/. Då räcker inte halva miljarden så länge.
Medlem
· Västra Götaland
· 232 inlägg
Lyckliga jävel, bara att gratulera!
Hade köpt mig en dyr bil, åkt till jobbet och sagt upp mig på stående fot.
Sedan hade jag säkrat det ekonomiska för de närmaste och kära.
Sedan köpt mig en gård med massa mark, alternativt köpt till så mycket kringliggande mark som möjligt.
Sedan hade jag bara gått omkring i skog och mark med bössan på ena axeln och fiskespöt på andra. Hade nog levt väldigt enkelt efter att alla stora utgifter som gård och nyare bilar var gjorda.
Sedan har man en sambo som äger tre hästar, bara det äter ju upp en stor del... Skitdjur.
Hade köpt mig en dyr bil, åkt till jobbet och sagt upp mig på stående fot.
Sedan hade jag säkrat det ekonomiska för de närmaste och kära.
Sedan köpt mig en gård med massa mark, alternativt köpt till så mycket kringliggande mark som möjligt.
Sedan hade jag bara gått omkring i skog och mark med bössan på ena axeln och fiskespöt på andra. Hade nog levt väldigt enkelt efter att alla stora utgifter som gård och nyare bilar var gjorda.
Sedan har man en sambo som äger tre hästar, bara det äter ju upp en stor del... Skitdjur.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Fick en bättre idé än min första: 50 miljoner för att muta kommunen att ändra i detaljplanen, 400 för att ersätta mitt nuvarande hus med en 250 meter hög skyskrapa (med bostad både i bottenplanet och högst upp) och så har jag ändå 50 miljoner kvar till levnads- och driftskostnader. Kan ju bli en turistattraktion också med en sån byggnad i den här hålan.
Och så dagens mattegåta då.ricebridge skrev:
Om det gick dessa mil till att göra en träekvator som ligger på marken, hur mycket mer virke går det åt för att istället göra det till ett en meter högt staket (inga staketpinnar inräknade då, utan räkna bara på överliggaren).
