Dessutom är det försäljningsförbud på de gamla handskarna, så (förhoppningsvis) lär det inte gå att få tag på en anslutningskontakt till en ny maskin.
(Tyvärr såg jag en hel hög hos en känd byggåtervinningsfirma här på Gotland för ett tag sedan.)
(Tyvärr såg jag en hel hög hos en känd byggåtervinningsfirma här på Gotland för ett tag sedan.)
Ska man vara lite balanserad, just när man pratar om risker så ... Kör inte bil då ...
Jag har absolut inte någon statistik tillgänglig, men misstänker att under SEMKO17-donens storhetstid så gick det knappast åt mer än någon enstaka person per år, dvs inte så väldigt större risk än att dö av ett blixtnedslag.
Men trots allt har dessa gamla metallhandskar ett hyfsat antal människoliv på samvetet, medan de nya CEE i plast kanske inte dödat någon alls än.
Så slutsatsen blir: är det såpass lätt att ta bort en i alla fall såpass stor risk så bör man väl göra det, så fort det går sas ...
Jag har absolut inte någon statistik tillgänglig, men misstänker att under SEMKO17-donens storhetstid så gick det knappast åt mer än någon enstaka person per år, dvs inte så väldigt större risk än att dö av ett blixtnedslag.
Men trots allt har dessa gamla metallhandskar ett hyfsat antal människoliv på samvetet, medan de nya CEE i plast kanske inte dödat någon alls än.
Så slutsatsen blir: är det såpass lätt att ta bort en i alla fall såpass stor risk så bör man väl göra det, så fort det går sas ...
de i metall är värst, de "nyare" semko-donen i plast är bättre på så vis att man slipper ju få ström genom sig när man drar isär dom och maskinen har jordfel, men de har fortfarande en pissdålig jordförbindelse, ett kopparbleck som tappar spänsten ganska fort.
förresten, här säljer dom Semko-handskar med fasvändare... http://www.expressel.se/group.htm?category_id=7631
Brrrr.
Semko donen bör helst förpassas till sakab eller liknande.
Allt nytt har CEE don, ska du hyra/låna något så har det antagligen CEE don också så det finns även praktiska skäl till ett byte förrutom säkerheten
Semko donen bör helst förpassas till sakab eller liknande.
Allt nytt har CEE don, ska du hyra/låna något så har det antagligen CEE don också så det finns även praktiska skäl till ett byte förrutom säkerheten
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Expressel har ju faktiskt ett bästföredatum, säljs bara året ut, en 16 år försenat.
Protte
Protte
Klicka här för att svara
