Jag blir lite orolig när du inte förstår funktionen av det som du installerar.

Du måste börja med att sätta dig in i regelverket kring den installation du skall göra. Det är mycket tveksamt att lägga uttag inklusive 3 fasuttag utanför jfb skydd. Där måste det finnas mycket starka skäl att göra detta .

Okej jag förstår :) kanske ställde lite självklara frågor men då jag läser industri inriktning så blir tyvärr Montörs/installations delen lidande..

• Gilla
Claesk
  • Laddar…
Vad skall den installationen användas till eftersom det ligger både 63 a och 32 a 3 fasuttag på den. Det kan mycket väl tillkomma extra regelverk beroende på verksamhet. T.ex lanbrukets driftbyggnader.

Uppfylls alla utlösningsvillkor när vi byter från diazed till automater, det är inte säkert att det gör. Även selektivitet vid kortslutning kan försvinna.

Redigerat:
Tycker de flesta JFB frågor du har besvaras i dokumentet jag länkade till, ta tid och läs igenom det minst en gång så försvinner många frågetecken.

Mikael_L
När nu byggahus verkar bli alltmer kunskapskällan för elektriker i utbildningen och just efter utbildningen så föreslår jag till elsäkerhetsverket att alla byggahusmedlemmar får en behörighet automatiskt.

• Gilla
yxis och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
När nu byggahus verkar bli alltmer kunskapskällan för elektriker i utbildningen och just efter utbildningen så föreslår jag till elsäkerhetsverket att alla byggahusmedlemmar får en behörighet automatiskt.
Ja tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.