Har kikat lite för att själv göra prov på vår grävda brunn och det finns massor med "gratisprov" att beställa problemet är att dom som erbjuder dessa vill sälja filter. Jag har hittat 2 "riktiga" labb som erbjuder tester, Alcontrol (http://www.brunnsvatten.se/) och Eurofins (http://webshop.eurofins.se/)

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Eurofins verkar ta runt 1600kr!

Men hittar inga priser på brunnsvatten.se

Analyserna som vattenfiltersäljarna gör är nog bara begränsade och kollar på typ järn, mangan etc och inte bakterier om jag minns rätt.

D09
Vad heter bakterierna som jag är på jakt efter ? E-coli?

( ev utsläpp från avlopp )

Kolla med din kommun, här gör sjukhusets labb vattentester. Bakteriologiskt test kostar 573 kr, det kemiska en dryg tusenlapp.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Nu vet jag inte hur du går för dig att skaffa ny brunn. När jag gjorde min anläggning 2007 köpte jag ett paket med tank i betong, fördelningsbrunnn i betong och infiltrationsrör för 13000 inkl moms och frakt så enbart brunnen i betong borde inte vara så dyr. Jag handlade sv Mikael på Tallberga köpcentrum. Tror att det går att köpa via honom och få leverans lite var stans i Sverige.

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tröttsamt trögt att få fram offert att skicka till f bolaget

Den kommer i eftermiddag
Den kommer i eftermiddag
Den kommer i eftermiddag

Ska man behöva hota entreprenörer att ta jobb...

Ger det Max en vecka till sen gör jag det själv...

D09 skrev:
Tröttsamt trögt att få fram offert att skicka till f bolaget

Den kommer i eftermiddag
Den kommer i eftermiddag
Den kommer i eftermiddag

Ska man behöva hota entreprenörer att ta jobb...

Ger det Max en vecka till sen gör jag det själv...
Ett riktigt skitjobb med andra ord.:p

D09
Micro skrev:
Ett riktigt skitjobb med andra ord.:p
Ha ha jo, det lär inte lukta gott 😇

Dock är förutsättningarna väldigt bra så jag förstår inte hur svårt det kan vara att räkna på det.

Undrar om man får lämna offert från eget bolag 😎

D09
Nu har jag skickat en " offert " på vad jag själv kan göra det på så det finns en back up iaf.

Du kan väl be frugan skicka in en offert annars om hon inte är involverad i firman.;)

D09
Micro skrev:
Du kan väl be frugan skicka in en offert annars om hon inte är involverad i firman.;)
Hon kanske dumpar priserna 🙀

Finns det inga kollektivavtal för hemmapulare?

Skickade min offert som privatperson, min firma har inte markentreprenader som sysselsättning.

Har dock funderat på att lägga till stenspräckning :)

Men mest för att det är kul när det smäller 😇

D09
Skickade en offert ( 37000 inkl allt ) men IF tackade nej. Så jag får fortsätta jakten på en entreprenör

Ska bli kul o se vad dom lämnar för offerter ( när man får dom ) för att se hur dom räknar.

Uppskattar att det bör bli 10-20000kr dyrare beroende på var dom köper tanken. men jag kan ju ha räknat fel också =)

D09
ligger det alltid på kunden att jaga entreprenör? Dont you worry but a thing =P *ironisk*

• Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.