D09
ImageUploadedByByggahus.se1400499381.938465.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svårt o få en bra bild när man börjat gräva i det men här ligger sanden kvar

räcker det verkligen med stöd i vardera ände? Det är ju rätt mycket vatten och gojs i tanken.
Sanden går ju inget direkt stöd i mitten eftersom den kommer komprimeras sig mer, än sanden under plattorna/förankringen.

D09
corre skrev:
räcker det verkligen med stöd i vardera ände? Det är ju rätt mycket vatten och gojs i tanken.
Sanden går ju inget direkt stöd i mitten eftersom den kommer komprimeras sig mer, än sanden under plattorna/förankringen.
Bättre o skita i stöden nästa gång eller hur ska man säkra mitten?

Borde funnits stöd i mitten också ka. Jag tycka 😣

När mina morföräldrar grävde för Toatank i sommarstugan så gick den sönder. Morfar grävde upp och plasta igen den. Så det går, kanske inte det hålet du har men det går iaf.

Är det glasfiber eller PE plast?

10 rullar silvertejp och lite tuggummi så fixar du det där D09. :D
Kan MacGyver fixa allt så kan du också det.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Hemmakatten
Det där borde kunna vara ett försäkringsärende. Det räknas som fastighetstillbehör. Olyckan skall vara en plötslig och oförutsedd händelse, vilket detta verkar vara.

• Gilla
Noseone och 2 till
  • Laddar…
D09
Hemmakatten skrev:
Det där borde kunna vara ett försäkringsärende. Det räknas som fastighetstillbehör. Olyckan skall vara en plötslig och oförutsedd händelse, vilket detta verkar vara.
Anmält o klart

Fick ett papper som jag ska skicka in med offerter.

• Gilla
corre
  • Laddar…
D09
corre skrev:
Är det glasfiber eller PE plast?
Vet faktiskt inte, gissar på PE :)

D09
Dum fråga, varför ställer man inte tanken på klackar och gjuter upp under kroppen med betong?

Då jäklar ska väl det hålla? 😇

Den ända gången jag varet med om att montera dyl så var det en pumpgrop och så gjöt vi en platta på 2*2m som pumpgroven ställdes på och spänndes fast med wire i.

Jag tror att en välpaddad och dränerad grund som man lägger ett lager sand i som pumpgropen placeras på är en bra väg att gå. Vid sidan kan man sen fästa förankring om det behövs. Men bra stöd under hela tanken, jämnt fördelat.

D09
Nu väntar man på 1:a offerten :)

Slamsugning pågår

ImageUploadedByByggahus.se1400575626.901170.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
corre
  • Laddar…
D09
Skulle vilja göra ett dricksvattenprov på egna brunnen..

Vilket företag rekommenderas för detta?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.