15 587 läst ·
115 svar
16k läst
115 svar
3kammare spricka i botten
Fel av mig att skriva svetsning då tankarna gjuts i ett stycke enligt uponorD09 skrev:
Nu vet jag inte vilket försäkringsbolag du har (missat om du skrivit det tidigare) men vi har haft några oförutsedda skador. Vid ingen av de skadorna har försäkringsbolaget velat komma ut och titta. Den senaste, som jag tack vare byggahus fick veta att det kunde vara en försäkringsskada, var när vattenpumpen, ack.tanken mm gick sönder. Fick ersättning med närmre 40'. Vi skickade iofs in många bilder både före och efter och tillhörande förklarande text. Tror du inte att det räcker med dina bilder?
Verkar inte så, skickat bilder från installationen, skadan, miljön, tidigare läkage från inkommande avloppsrör men det ska promt komma någon byggfirma.Hemmakatten skrev:Nu vet jag inte vilket försäkringsbolag du har (missat om du skrivit det tidigare) men vi har haft några oförutsedda skador. Vid ingen av de skadorna har försäkringsbolaget velat komma ut och titta. Den senaste, som jag tack vare byggahus fick veta att det kunde vara en försäkringsskada, var när vattenpumpen, ack.tanken mm gick sönder. Fick ersättning med närmre 40'. Vi skickade iofs in många bilder både före och efter och tillhörande förklarande text. Tror du inte att det räcker med dina bilder?
Försäkringsbolaget är if och det känns hittills långt ifrån " dont you worry but a thing"
Min tolkning av den frasen är att det omgående skickas en skadereglerare som säger bu eller bä.
Har en känsla av att dom bestämt sig för att ge mig kalla handen.
Men då är det bättre att dom säger det så man vet och inte väntar och håller på och langar in papper etc
Men det får framtiden utvisa, jag ångrar idag bara att jag väntade och på att entreprenörer skulle fylla i massa blanketter. ( inte deras starka sida ).
Skulle beställt tank och grävare från dag1.
Som det är nu så har jag beställt tanken, grus och väntar på leveransbesked på tanken men dom ville inte lova något så jag fick avboka maskinen. Det var rätt snurrigt att ha med avloppscenter att göra
Dagens citat : ( avloppscenter )
-ring senare så är dom du ska prata med här!
-Ok, vem ska jag prata med då?
- vet inte!
-aha. Ok hejdå.
Får jag besked om att tanken kommer på torsdag så kanske jag hinner boka en grävmaskin och fixa det i helgen
Gött, en tank levererad

Det var snabbt jobbat
Lite fundersam på hur man ställer av grejorna. I vägen eller på parkeringen.
Tur jag var hemma annars så hade inte grusbilarna kommit förbi.
Dock extremt nöjd över leveranstiden
Det var snabbt jobbat
Lite fundersam på hur man ställer av grejorna. I vägen eller på parkeringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tur jag var hemma annars så hade inte grusbilarna kommit förbi.
Dock extremt nöjd över leveranstiden
Iofs är den svetsad i horisontalplanet och inte vertikalplanet där din trasiga tank är pajj.
Synd iofs, då kanske uponor kunde bjuda till lite...
Ska du bygga nya förankringar nu?
En skitsimpel
lösning är ju wire från fästena i tanken vinklade 45grader ut och surrade i en betonghålsten.
Synd iofs, då kanske uponor kunde bjuda till lite...
Ska du bygga nya förankringar nu?
En skitsimpel
corre skrev:
Logga in
Skapa konto
Dessa fästena?
Saknar hål men förmodar att det är bara att borra igenom.
Ja, det verkar smidigt
Ska se när det är på plats, tänkte att ett par rejäla betongklackar under fötterna vore stabilt ha ha ha