15 587 läst ·
115 svar
16k läst
115 svar
3kammare spricka i botten
jag fixade ett avloppsrör för någon vecka sen som jag upptäckte läkt ut efter att ha blivit lite nedtryckt...
kan ju hända om man spekulerar att denna skapat ett hål för vattnet, tagit med sig sanden under tanken och sedan har det blivit för mycket belastning i mitten.
får gräva fram tanken för o se *suck* kanske man blir lite klokare på vad som orsakat det...
borde ju gå o laga kan man tycka... problemet är ju att hålla sig från muggen under den tiden ha ha
kan ju hända om man spekulerar att denna skapat ett hål för vattnet, tagit med sig sanden under tanken och sedan har det blivit för mycket belastning i mitten.
får gräva fram tanken för o se *suck* kanske man blir lite klokare på vad som orsakat det...
borde ju gå o laga kan man tycka... problemet är ju att hålla sig från muggen under den tiden ha ha
Ha ha undrar om värmekameran och Rödis kan hjälpa mig ur dettaoceanis skrev:
Ett alt är att ställa en bcn tank på kärran, fylla den, köra och ställa den hos någon som man inte tycker om 👍
Man har ju sin lista 😇
Ska börja gräva fram den imorgon om jag hinner.
Man kanske kan laga tillfälligt för att köpa sig tid.
Man får ju ha extra koll på slammet nu så det inte når 3:e bingen.
Samtidigt vet man ju inte om det finns mer sprickor som löper i fack 1-2
Suck.. Ett riktigt skitgöra
Man kanske kan laga tillfälligt för att köpa sig tid.
Man får ju ha extra koll på slammet nu så det inte når 3:e bingen.
Samtidigt vet man ju inte om det finns mer sprickor som löper i fack 1-2
Suck.. Ett riktigt skitgöra
När jag letade hus och sondrade marknaden för grävning av avlopp 2002 skilde det just inget i pris mellan plast- och betongbrunn men grävarn jag pratade med avrådde från plastbrunn, "det blir bara nåt strul med dem", eftersom du ändå nu måste böka med skiten skulle jag då gräva ner en i betong.
Den äldsta trekammarbrunn i betong jag har något minne av när den grävdes ner har legat där sedan 1974 och den är i fullgott skick än idag, jag va fö 3 år då.
Den äldsta trekammarbrunn i betong jag har något minne av när den grävdes ner har legat där sedan 1974 och den är i fullgott skick än idag, jag va fö 3 år då.
Nu har jag grävt fram en del 😷
Sprickan visar sig vara av en Grand Canyon dimension
Tanken har helt enkelt delat på sig i botten på mitten vid en svetsning som jag tolkar det
Sanden låg kvar under och kunde inte se några nya vägar för vattnet men det borde det finnas
Sprickan visar sig vara av en Grand Canyon dimension
Tanken har helt enkelt delat på sig i botten på mitten vid en svetsning som jag tolkar det
Sanden låg kvar under och kunde inte se några nya vägar för vattnet men det borde det finnas
slamsugning beställd *check* fan, 1500kr som försvinner direkt =/
snabb? ha ha ha efter att ha sett sprickan så gav jag upp ha ha Vill inte att tanken rör på sig eller delar sig mer så det rinner ut ha ha ha Försöker intala mig det iaf för jag gick o fika istället =)
Tror jag åker o hämtar mer ved istället =(
snabb? ha ha ha efter att ha sett sprickan så gav jag upp ha ha Vill inte att tanken rör på sig eller delar sig mer så det rinner ut ha ha ha Försöker intala mig det iaf för jag gick o fika istället =)
Tror jag åker o hämtar mer ved istället =(
ja, gavlarna ( fötterna ) står på sten/ betonglackar som tanken även är förankrad i.
Dock så låg sanden emot tanken fortfarande mot kroppen vad jag kunde se så det kan ju inte ha sjunkt ihop.
men tanken måste ha fått för hög belastning i mitten och gett upp helt enkelt.
Dock så låg sanden emot tanken fortfarande mot kroppen vad jag kunde se så det kan ju inte ha sjunkt ihop.
men tanken måste ha fått för hög belastning i mitten och gett upp helt enkelt.