JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Korven är väl helt okej också?
Japp, jag tycker deras Wienerkorv kokta är ett fynd för 5:-
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Gammal tråd, men sprang på den idag när jag funderade på precis samma sak. Jag kan verifiera att det inte är några som helst problem med att använda Biltemas rot-dosa till renovauttag. Brukar normalt vara noga med att bara köpa kvalitetsmaterial, så det här blev nog första och sista gången med Biltemas grejer, men det löste problemet.
Tänk bara på att det blir för stort hål ifall man tar den vanliga 74mm dosfräsen.
Hålet ska (och måste) vara ca 69mm för att dosan ska fungera som ROT-dosa i skivvägg.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
JanneJanne123
Mikael_L Mikael_L skrev:
Tänk bara på att det blir för stort hål ifall man tar den vanliga 74mm dosfräsen.
Hålet ska (och måste) vara ca 69mm för att dosan ska fungera som ROT-dosa i skivvägg.
Bra input, men det märkte jag tyvärr den hårda vägen 🙈Dock bra att du skrev det här så att nästa som googlar får veta före håltagning.
 
Mikael_L
Jag märkte det också den hårda vägen för några år sedan, därför har jag som vana att försöka komma ihåg att varna ... :D

Jag undvek därefter dosor med 68mm diameter (jag har fått för mig att det är en standard från kontinenten), men sen köpte ja på mig en 69mm hålsåg billigt från Lidl, och kör nu omkring med den i bilen, men har fortfarande inte fått äran att använda den. :)
Får det plats med en vanlig rotdosa kör jag naturligtvis med en sådan.
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Ja, ABBs variant med justerbart djup är annars min favorit, men den här gången var det för grunt även för den.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.