Får man plats med 2-vägs renovauttag i 35mm rotdosa (samt vidarekoppling till nästa uttag)?
Har inte hunnit köpa uttagen än och det vore kul om det passade...:)
tack på förhand

Har exakt samma fråga. Någon som provat vet? Trådskaparen?

• Gilla
Elefant
  • Laddar…
V ventrikolo skrev:
Har exakt samma fråga. Någon som provat vet? Trådskaparen?
Jag skulle säga absolut. Hittade en lös rotdosa på 40mm hemma och ett renova 2-vägs som är 19mm djupt in i dosan. Borde då bli 16mm luft kvar med 35mm rotdosa, men det blir ju svårt att få plats med klammer.

Men eftersom man kan koppla en vidarekoppling direkt i uttaget så ska inga klammer behövas, så jag tror att det går fint.

O OTGI skrev:
Jag skulle säga absolut. Hittade en lös rotdosa på 40mm hemma och ett renova 2-vägs som är 19mm djupt in i dosan. Borde då bli 16mm luft kvar med 35mm rotdosa, men det blir ju svårt att få plats med klammer.

Men eftersom man kan koppla en vidarekoppling direkt i uttaget så ska inga klammer behövas, så jag tror att det går fint.
Man får inga bekymmer med bredd etc? Undviker gärna biltema men dom har en rotdosa på 35mm som jag pressas till att använda på några ställen. Tror dom är 68mm i bredd

V ventrikolo skrev:
Man får inga bekymmer med bredd etc? Undviker gärna biltema men dom har en rotdosa på 35mm som jag pressas till att använda på några ställen. Tror dom är 68mm i bredd
Svårt att se att det blir problem, men köp med dig ett renovauttag och ta med till biltema, säljs ju på hornbach/bauhaus/jula/classe och brukar finnas i lager.

Nu kanske du har satt renova förut, men jag tycker det är viktigare att försänka rotdosan än med t ex exxact, så uttaget verkligen ligger dikt an mot väggen. Exxact går ju alltid att skruva i hörnen i nödfall...

Jepp, den är jag med på. Får köpa med mig ett uttag. Haft otur med att de jordade varit slut där jag varit. Tack för svaren!

• Gilla
OTGI
  • Laddar…
Får man fråga varför så grunda dosor ska användas?

E Erik-Persson skrev:
Får man fråga varför så grunda dosor ska användas?
Det är så tråkigt att titta in hos grannen när man fäller in elen i en kloason vägg :)

Va ere för skitvägg…

Sent 20-tal vassputsvägg mot träplank

V ventrikolo skrev:
Sent 20-tal vassputsvägg mot träplank
extremt lyhört väl? En kompis hade sån vägg. Grannen hörde vad man sa på andra sidan.

M mugatu skrev:
extremt lyhört väl? En kompis hade sån vägg. Grannen hörde vad man sa på andra sidan.
Jo så är det. Bättrar faktiskt på en vägg med dubbel gips för att vi ska slippa lyssna på grannens skrikande bäbis. Det värsta med väggen är att den bara smular ihop om du petar för mycket på putsen

JanneJanne123
Gammal tråd, men sprang på den idag när jag funderade på precis samma sak. Jag kan verifiera att det inte är några som helst problem med att använda Biltemas rot-dosa till renovauttag. Brukar normalt vara noga med att bara köpa kvalitetsmaterial, så det här blev nog första och sista gången med Biltemas grejer, men det löste problemet.

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Gammal tråd, men sprang på den idag när jag funderade på precis samma sak. Jag kan verifiera att det inte är några som helst problem med att använda Biltemas rot-dosa till renovauttag. Brukar normalt vara noga med att bara köpa kvalitetsmaterial, så det här blev nog första och sista gången med Biltemas grejer, men det löste problemet.
Finns många fina grejer på Biltema...Blandade Vrålåk tex. Supergoda!

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Korven är väl helt okej också?

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.