harry73 harry73 skrev:
Kommunen skriver att ni har normal skyddsnivå der borde betyda att du klarar dig med nytt infiltration bakom den befintliga reparerade trekammarbrunnen.

Det borde vara det absolut billigaste.
Är det så ?. Om jag blästrar och sprutar på ny bergsbetong 5 cm skulle det funka tror du .

harry73
Det är kommunen som ska ge tillstånd men föreslå det

harry73 harry73 skrev:
Det är kommunen som ska ge tillstånd men föreslå det
Tack jag har skickat frågan nu .. Tack .

Perrolf Perrolf skrev:
Tack jag har skickat frågan nu .. Tack .
Jag har varit I kontakt med en kille nu och ha sa att detta är okej . Tack för hjälpen. Han kommer på onsdag.

• Gilla
harry73
  • Laddar…
Det behöver sedan tas provgrop och beroende av resultat ev. anlägga markbädd istället. I vårt område har även hälften även pumpbrunnar utifrån var placering av infiltration/markbädd kunnat placeras.
Och ni ska även säkerställa att placering inte kan ge läckage till dricksvattenbrunnar.

A AndersS skrev:
Det behöver sedan tas provgrop och beroende av resultat ev. anlägga markbädd istället.
Och ni ska även säkerställa att placering inte kan ge läckage till dricksvattenbrunnar.
Är det någon som vet avstånd till dricksvatten brunnar?. Från avloppsbrunn?.

Redigerat:
  • Gilla
saltet
  • Laddar…
Perrolf Perrolf skrev:
Är det någon som vet avstånd till dricksvatten brunnar?.
Beror på markförhållanden hur det är oå platsen. Så brunn kan placeras i närheten, men sedan att man behöver leda iväg till infiltration/markbädd.
I vårt område är det även sjönära som också påverkat hur man kan placera.

A AndersS skrev:
Beror på markförhållanden hur det är oå platsen. Så brunn kan placeras i närheten, men sedan att man behöver leda iväg till infiltration/markbädd.
I vårt område är det även sjönära som också påverkat hur man kan placera.
Vi skall använda den gammal brunnen och renovera den .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.