D Dilato skrev:
Det fanns en sida till med trefas utan nolla!
[bild]
Jag kan inte se att denna koppling skulle gälla för svenskt trefassystem. Fel spänning mellan faserna.

tommib
Ja, och vad är huvudspänningen då?
Du ser att den är angiven till just 220 - 240 V, vilket är fallet i t.ex. delar av Norge. De har en annan typ av elsystem. Här i Sverige är huvudspänningen 400 V, vilket kommer släppa ut den magiska röken ur delarna om man kopplar dem fas-fas.

Läs spisbibeln.

D Dilato skrev:
Det fanns en sida till med trefas utan nolla!
[bild]
Märk väl att 230 v mellan faserna INTE finns i Sverige! Detta är avsett för de delar av Norge som har 230V trefassystem, deltakopplat, och kanske något annat ställe på jorden. Det kan inte användas i Sverige!
En spis med 230 v elementspänning MÅSTE ha nolla!

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Jag har den spisen och det är helt vanlig inkoppling med nolla som gäller.

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Jag läste inte så noga, bara klippte-klistrade :oops:

Jag är på väg att köpa en annan men snarlik Smeg. Har kikat på den och "läste" bara snabbt den italienska bruksanvisningen då jag såg den och funderade på att importera den från en utländsk leverantör (60-70% av priset ink frakt). Får man fråga var du beställde denna och vad notan gick på?

G guggen skrev:
Jag är på väg att köpa en annan men snarlik Smeg. Har kikat på den och "läste" bara snabbt den italienska bruksanvisningen då jag såg den och funderade på att importera den från en utländsk leverantör (60-70% av priset ink frakt). Får man fråga var du beställde denna och vad notan gick på?
Jag beställde från tretti.se som hade kampanj på denna för någon vecka sedan. 15 469 ink frakt.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.