5 51:an skrev:
Vedertagen förkortning = 4 kvmm.
Vedertagen förkortning = 4mm2 :)
 
Om vi ska såå vara petiga här får jag väl rycka in istället för daniel109 och påpeka att arean hos ledningar har enheten mm², inte mm2, och det är ingen förkortning.
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Om vi ska såå vara petiga här får jag väl rycka in istället för daniel109 och påpeka att arean hos ledningar har enheten mm², inte mm2, och det är ingen förkortning.
Jag lyckades inte skriva tecknet med BH appen. Kopierade dessutom det från Google men blev en vanligt tvåa ändå.
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag lyckades inte skriva tecknet med BH appen. Kopierade dessutom det från Google men blev en vanligt tvåa ändå.
Hej Nu är det pajkastning. Om man ska klara spänningen så ska det vara 10 mm2, då är man på 3%.
Om det är 6 mm2 , är det 5% . Vad mer behöver veta? Vilken säkring! Jag har räknat med en 10A
automatsäkring 10 A B karaktärstik.
Själv hade jag valt en 6mm2, då man ej använder utrustningen tillfällig.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
.. och det är ingen förkortning.
Jo, det är förkortning av kvadratmillimeter. Men det viktiga här är väl att få till en förkortning av kabeln?
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
P Para54 skrev:
Hej Nu är det pajkastning. Om man ska klara spänningen så ska det vara 10 mm2, då är man på 3%.
Om det är 6 mm2 , är det 5% . Vad mer behöver veta? Vilken säkring! Jag har räknat med en 10A
automatsäkring 10 A B karaktärstik.
Själv hade jag valt en 6mm2, då man ej använder utrustningen tillfällig.
Jag tror och hoppas att TS har insett att det är en väldigt opraktisk lösning. Nu avser ju TS att använda den tillfälligt men oavsett så är det väldigt opraktiskt. En manuell vinsch, elverk eller 12V vinsch till bilen är alla bättre lösningar
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag tror och hoppas att TS har insett att det är en väldigt opraktisk lösning. Nu avser ju TS att använda den tillfälligt men oavsett så är det väldigt opraktiskt. En manuell vinsch, elverk eller 12V vinsch till bilen är alla bättre lösningar
Frågan från början var.
Vilken are A på kabel. Och han vill ej ha något annat punk och slut.
 
tommib
Då är min fråga, är det bäst att skjuta sig i foten med en älgstudsare eller ett hagelgevär?


Du ser, man kan ibland svara att det kanske vore bäst att inte skjuta sig i foten alls. Tänka lite utanför lådan....
 
  • Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 7 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.