Tagg: ventilation
Här samlar vi allt om ventilation.
Andra taggar som innehåller ordet ventilation är: ventilationsrör, ventilationskanal, frånluftsventilation, självdragsventilation, ventilationsgaller, ventilationssystem, centralventilation, mekanisk-ventilation, köksventilation, badrumsventilation
-
P
Välja vilken ventilation och varför?
God Eftermiddag! Många tankar så här en fredag inför "ledig" helg. Vi håller fortfarande på med evighetsprojektet badrum i källaren, men det går... -
Brist på ventilation källartrappa
Hej! Jag har ett enplans Gulringshus med källare från -73. Har ett garage som är i markplan som har en trappa ner till källaren. Huset är... -
M
Altan på mark - ventilation?
Jag har köpt ett hus med en altan som är byggd med reglar på marken. Kanterna på altanen är täckta med 170 mm reglar, så att det är en snygg och... -
P
Värma övervåning
Hej, jag har funderat ett tag på uppvärmningen av vårat hus. I dagsläget är det uppvärmt med en luft-luft värmepump på nedervåningen, samt... -
Råd till ventilation i sovrum
Hej! Jag har byggt in en sovalkov med en vägg och gamla restaurerade fönster. Fönstrena/dörren leder till vardagsrummet. Funderar på hur vi kan... -
Misskött FTX-ventilation
Om filter i aggregaet ej kan bytas (går ej in på anledning) vilket är då bäst: Stänga av eller ha ventilationen på? Filtret har under ca 10 års... -
M
Dra ventilationskanalen genom betongplattan
Hejsan, Vi håller på med en utbyggnad och behöver dra en ventilationskanal som ska kopplas till den befintliga krypgrunden. Arkitekten har... -
S
Ventilation vind, självdrag.
30-tals hus som saknar ventilation i dagsläget, tänkte borra hål för ventilation på varje kortsida. Kan det vara någon vits med att sätta sånna... -
N
Ventilation i varmförråd
Jag håller på att bygga ett isolerat varmförråd. Det har pulpettak där ena långsidan är 3m hög och den motstående 2,1 m. På ena kortsidan finns... -
M
Vad heter delen och kan jag ha något annat?
Hej Jag har två såna här i vår sommarstuga. När vintern kommer och jag stänger av vattnet vrider jag på ”muttern” som är i ringad i röd så vattnet...