Tagg: vedpanna
Här samlar vi allt om vedpanna.
Andra taggar som innehåller ordet vedpanna är: vedpanna-ackumulatortank, vedpanna-ved, vedpanna-värme, vedpanna-parca-fammal, keramik-vedpanna-baxi, vedpanna-fläkt, ved-vedpanna-combi-heat, oljetank-vedpanna-ved-ackumulatortank-trycklös, vedpanna-solceller, thermia-vills-classic-mot-vedpanna
-
M
Luftvattenpump som sekundär värmekälla till vedpanna?
Hejsan Jag har en luftvattenpump som jag skulle vilja ha som sekundärkälla i ett värmesystem med vedpanna och acctankar. Alltså om jag är i väg så... -
M
Lufta och fylla på vatten, gammal vedpanna och elpanna, var och hur?
Jag och min mamma försöker hitta var man luftar och fyller på vatten för eldning i gammal Vedpanna? Märke Euronom V30OUB och MB från 80-tal. Dom... -
P
Hur länge kan man lämna hus med äldre vedpanna tomt?
Jag och min partner funderar på att köpa ett äldre litet hus på 60 m^2 (byggt 1910 ombyggt 1950). Huset är i extremt renoveringsbehov men tomten... -
D
Tips på firmor som projekterar vedpannor västsverige
Vilka firmor kan ni rekommendera som projekterar/säljer anläggningar med kulvertstyrning från vedpanna. Området är Västsverige. -
M
Råd om termometer och shuntregulator för ackumulator
Jag har en bekant (Annika) som blivit med hus, och som försöker lära sig värmesystemet. Huset har en vattenmantlad vedpanna som med... -
D
Hjälp att välja uppvärmning, energilösning...
Hej Ska välja ny energilösning framöver och vore tacksam för tips. Förutsättningar: Fri tillgång till virke/ved. Bra läge och tak för... -
H
Gammal Albin vedpanna elpatron
Hej, Har köpt ett hus med en gammal alpin vedpanna. Elpatronen har ibland svårt att bli varm. Brytaren på elpatronen säger 1 2 och 3. vilket läge... -
Ställdon
Tjena Har byggt om i pannrummet och uppgraderat shunten bla . MEN när jag mitt nöt satte dit ställdonet, som jag hade sen innan, så satte jag den... -
Är min elpatron felinstallerad?
Tagit över ett hus där uppvärmning är elpanna med 2 st acc tankar på 750 liter vardera. Men det känns som min elpatron kan vara felinstallerad... -
K
Varför lyser inte grön lampa på min Vedex 3300?
Flyttade in i denna kåken i somras, har kört på bergvärmen hittills men tänkte igår att det var dags att testa denna vedpannan som är en ca 10 år...