Tagg: vedpanna
Här samlar vi allt om vedpanna.
Andra taggar som innehåller ordet vedpanna är: vedpanna-ackumulatortank, vedpanna-ved, vedpanna-värme, vedpanna-parca-fammal, keramik-vedpanna-baxi, vedpanna-fläkt, ved-vedpanna-combi-heat, oljetank-vedpanna-ved-ackumulatortank-trycklös, vedpanna-solceller, thermia-vills-classic-mot-vedpanna
-
K
Ackumulatortank + Vedpanna/elpanna, hur funkar det egentligen?
Hej, ny här och relativt ny i mitt hus, flyttade in i somras. Huset är från 1983 på 108 kvm, Det är en el/vedpanna som skickar ut varmvatten till... -
K
För hög temperatur i ackumulatortank
Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig trots min totala okunskap om detta. Eldar med vedpanna, kopplad till ackumulatortank. Tempen till tanken... -
R
Hur får man ut mest effekt vid eldning? Acktankarna fylls ej upp i temp.
Hej Söker hjälp och kompetens här på forumet. Husägare sen ett år tillbaka med strul på vägen vid vedeldning och uppvärmning av tekniktank och... -
Tirolia vattenmantlad kökspanna.
Hej! Jag har en gammal Tirolia kökspanna som jag försöker förstå hur dragregulatorn fungerar? Just nu måste jag ställa den manuellt, hade velat... -
Elda rätt i gammal vedpanna?
Hej! Vi har en gammal vedpanna hemma hos oss, med en liten acc tank på bara 500l. Med ett hus på 130kvm så blir det mycket eldning nu på vintern... -
G
Dåligt drag i vedpanna Trebema 30
Hej! Jag har köpt ett hus för en tid sedan som har en vedpanna installerad utöver jordvärmepannan. Har försökt stödelda lite i vinter när det... -
A
Hej! Jag varmavatten med vedpanna men det finns automatic temperature för att flytta värmvatten till andra tankar o det fungerade inte?
om nån kan hjälpa mig vad kan jag göra? om vill jag köpa andra av vilket affären? Tack -
O
Läckande vattenmantlad vedspis Hjälp!
Hej. Köpte nyligen ett gammalt torp där en av mina primär värmekällor är ett gammalt självcirkulations-system. Det hade inte vart i bruk under en... -
K
Frågor om min mediokra panna och orolig för frysning
Hej Byggare, Jag har många frågor och känner mig som en förbaskad amatör som inte lyckas hålla det varmt i kåken. Det känns som att något inte... -
B
Strypa returen på vattenburen handdukstork?
Jag vill strypa returen på handdukstorken. På ventilen finns det två 10mm insexs och inuti dem sitter det två 2,5mm. Båda 10mm är dragna i bott...