Tagg: vedpanna
Här samlar vi allt om vedpanna.
Andra taggar som innehåller ordet vedpanna är: vedpanna-ackumulatortank, vedpanna-ved, vedpanna-värme, vedpanna-parca-fammal, keramik-vedpanna-baxi, vedpanna-fläkt, ved-vedpanna-combi-heat, oljetank-vedpanna-ved-ackumulatortank-trycklös, vedpanna-solceller, thermia-vills-classic-mot-vedpanna
-
F
Vet någon vart man billigast köper keramik till Baxi 60 kW vedpanna
Hej Jag behöver byta min keramik på pannan. Kan man köpa från någon leverantör som kopierat Baxi och är billigare eller är det möjligt att gjuta... -
K
Installera vedpanna Albin 420f
Hej. Jag hade ju problem tidigare i vinter min nibe elpanna då det var som kallast. Den strulade med elektroniken. Fick bra hjälp från detta... -
A
Synpunkter på värmesystem (VP och vedpanna)
Nytt hus, nya utmaningar... Tyckte värmesystemet i det nya huset var lite "annorlunda" så jag tog och ritade upp det för att få bättre överblick... -
Söker info om ”Parca norah 3000el”
Hej! Har gått och blivit husägare! Så jag är helt novis med värmepannor. Nu är det så att jag har en parca norah 3000el som jag behöver få fart... -
D
Lönt att docka vedpanna mot värmepump?
Jag har en jordvärmepump och funderar på att skaffa en vedpanna och tank och docka mot jordvärmepumpen. Har pratat med några rörmockare som avrått... -
M
Dubbla värmekällor till ack.tank?
I vår ska vi överta svärföräldrarna hus, ett 1800tals timrat 2vånings hus. Det är "modernt" enl 80 tals standard invändigt. Nuvarande värme... -
M
Hur länge vågar jag elda i gammal vedpanna?
Jag har en gammal 70-talspanna (enbart den lilla mängd vatten som ryms i pannan värms upp, ackumulatortank saknas) som jag kan värma huset med via... -
E
Frågor kring Den optimala vedinstalationen 2.0
Som så många andra läste jag tråden om den optimala vedinstalationen av roke. Nu är jag i läget att jag har skaffat ett gamalt hus med uppvärmning... -
A
Elda i vedpannan
Frågar åt en vän, första gången de eldar, blir varmt i vissa element, men det finns en kran som är stängd, ska denna vridas på? -
Vilken typ av värme ska man satsa på?
Idag har jag en välfungerande vedpanna, kör ca 20 m3 björkved under en säsong, och på sommaren går varmvatten på elpatron. Jag funderar på att...