Tagg: trägolv
Här samlar vi allt om trägolv.
Andra taggar som innehåller ordet trägolv är: massivt-trägolv, trägolv-på-betong, trägolv-hjälp, trägolv-lack, golv-trägolv-golvvärme, svarta-prickar-på-trägolv, golv-flytspackel-trägolv, laminat-golv-trägolv, massiva-trägolv, grått-trägolv
-
P
Hur lösa dessa glipor i trägolv?
Hej! Har köpt en ny lägenhet och har påbörjat med slipning av golvet. Har tyvärr ingen information om golvet överhuvudtaget förutom att det ska... -
S
Våttorka ojämnt trägolv
Vi har gamla trägolv som är målade i vitt i hela huset. Det är troligtvis gamla undergolv så det är väldigt ojämna i både trät, skarvar och vid... -
Slipa trägolv
Hej Vi har köpt ett gammalt hus och har kommit mer än halvvägs invändigt. I det som kommer blir vardagsrummet ligger det idag under... -
Rengöra smutsiga trägolv (furu)
hej! Jag har ett nylagt trägolv som är behandlat men tyvärr har jag fått märken från både skoavtryck och tejpning. Jag har försökt både... -
S
Lacka riktigt dåligt trägolv
Vi har ett gammalt furugolv som är så dåligt att man får flisor i fötterna. Vi har tänkt göra om det om några år men fram till dess funderar vi på... -
G
Köpa massivt trägolv gran
Vi ska renovera ett fritidshus (1.5 plans trähus med källare byggt -43) och planerar byta nuvarande golv (plastmatta + masonit + undergolv) mot... -
P
Badrum på trägolv i äldre hus
Jag har ett hus byggt på 40talet. På övervåningen finns ett rum som vi ska bygga badrum av. Liten bastu, dusch, toalett, tvättmaskin. Det finns nu... -
P
Mjölkpapp under trägolv i lada eller inte?
Hej, Tänker på en galen idé som ni gärna får rösta bra eller anus på: Har en gammal lada som vi renoverar. Undervåningen tänkte vi ska bli... -
V
Frågor om att slipa om gammalt trägolv
Ska slipa om trägolv och undrar ifall man klarar det med handslip? Är en hall med golvyta på cirka 5 kvm. Undrar även om slipning och behandling... -
Massivt trägolv av fuktigt virke?
Hej! Jag har börjat lägga golv, som tyvärr är lite fuktigt. Så antar att det kommer krympa några procent och bli glipor om nåt år. Undrar om jag...