Tagg: tilläggsisolera
Här samlar vi allt om tilläggsisolera.
Andra taggar som innehåller ordet tilläggsisolera är: tilläggsisolera-invändigt, tilläggsisolera-puts, hur-ska-jag-tilläggsisolera, tilläggsisolera-utvändigt-, tilläggsisolera-glasull, trähus-tilläggsisolera
-
Isolera om tak - hur kallt blir huset?
Vi ska till att byta ut den gamla takisoleringen på vårt hus byggt 1938. Idag har vi 25-30 cm spån (original) som ska bytas ut till 450mm... -
P
Tilläggsisolera sutterängplan av leca
Bor i ett hus med sutterängplan längst ner. Ca 40% av innerväggarna vetter mot mark och resten ovan mark. Väggarna ovan mark består av lecablock... -
Isolering - vad krävs för att vinterbona?
Hej! Jag undrar lite angående isolering av hus. Vi letar hus nu och har sett en del som inte är vinterbonade. Vad krävs för att göra dessa hus bra... -
A
Tilläggsisolera Anebyhus inneifrån byggd 1977
Bor i ett Anebyhus byggt 1977, gubben som byggt det trodde det var 100mm isolering i väggarna. Vinden är tilläggsisolerad med 25cm lösull efter... -
D
Tilläggsisolera enstaka rum
Blir det någon skillnad om jag tilläggsisolera ovanför sovrummen bara i våran kallvind? Eller är det bortkastade pengar? Huset är på 130m2 och... -
G
Tilläggsisolera golv underifrån med frigolit
Hej! tänkte tilläggsisolera golvet på vår veranda underifrån med cellplast. Antagligen bara 10cm men eventuellt två lager för att slippa skarvar... -
Tilläggsisolera altandörren !
Har hittat PIR isolering som är 20 mm tjock .Lambda (λ): 0,022 W/mK Nedre halvan på altandörren har ju ngn slags isolering som standard men inte... -
F
Tilläggsisolera vägg ovanvåning
Hej. Behöver er hjälp. Vi bor I ett 1,5 plans hus smålandsvillan. Anlitade en byggfirma som byggde ovanvåningen. Men vi har märkt och upptäckt... -
V
Tilläggsisolera kattvind
Hej på er! Jag har lite funderingar kring tilläggsisolering av kattvinden som jag har påbörjat. Huset är byggt 1972 så befintlig isolertjocklek är... -
Tilläggsisolera golvbjälklag...underifrån
Hallå forumet! Jag byggde hus med golvvärme på plintgrund 2001-2003. Det blev Ekofiber blåst i bjälklaget, ca 23 cm. Huset är ganska...