Tagg: pergola
Här samlar vi allt om pergola.
Andra taggar som innehåller ordet pergola är: pergola-uterum, pergolatak, pergola-dimensionering, pergola-överliggare-dimension, lamellpergola, pergola-wilabb-garden, pergola-bygglov-markis-screen-zipscreen, bygglov-screen-pergola-screen-zip, gera-stolpar-pergola-altan, pergolamarkis
-
E
Fästa pergola I sned takfot (45 grader)
Hej, Har ni några förslag på hur jag bäst kan fästa pergola I takfoten? Preliminärt så tänkte jag sätta balkskor direkt mot klädselbrädorna dock... -
F
Bygga pergola - konstruktion och mått
Hejsan. Funderar på att bygga en pergola för att få en mysig uteplats i stugan. Skulle uppskatta att pergolan kommer att bli ca 4x4 meter. En... -
M
Pergola: Hur jacka ur limträ?
Hej! Jag ska bygga en pergola på trädäcket och tänker förankra fyra stolpar i reglarna genom att jacka ur stolparna och skruva fast dem på regelns... -
J
Pergola glespanel som tak
Hej, Tänkte bygga en pergola på altanen, i ett hörn med huset som fästpunkt på 2 sidor och en stolpe. Tänkte bygga ramen i 45x195, samt en... -
A
Pergola av komposit?
Någon som vet om det finns dessa fyrkantiga ribbor i komposit? Vi tänker bygga altan av komposit och vill ha en lika lättskött pergola -
A
Solduk pergola - material?
Hej, Ska bygga en pergola och funderar på att försöka göra en lösning med solpaneler under överliggarna likt denna lösning -... -
J
Hur fästa pergola i mark (blåsigt)
Hej, Bor i ett relativt utsatt område gällande vind. Jag ska bygga en altan på stenplattor, altanen kommer vara friliggande och inte fästas i... -
L
Parkeringsplats med pergola
Hej! Jag har lite funderingar på att fixa till en parkeringsplats för 2 bilar vid våran stuga. Vi har ett ställe på tomten där kommunen har en... -
A
Tillstånd att bygga pergola där lamellerna kan vridas till ett tak
Vill bygga 24 kvm pergola där ena sidan är fäst mot fasaden. Är det någon här som fått tillstånd att göra det med en pergola där lamellerna kan... -
A
Får man bygga pergola och altan innan slutbesked?
Vi har 3-4 månader till huset blir klart. Får man under tiden bygga altan och pergola? Och behövs det någon ansökan?