Tagg: oisolerad
Här samlar vi allt om oisolerad.
Andra taggar som innehåller ordet oisolerad är: oisolerad-platta, oisolerad-platta-på-mark, oisolerad-grund, isolera-oisolerad-betongplatta, oisolerad-skorsten, oisolerad-bod, oisolerad-bastu, oisolerad-vind
-
Lägga golv på oisolerad betongplatta
Halloj. Vi tänkte inreda vårt garage till ett arbetsrum och vill då helst ha ett vanligt golv, typ laminat modell inte jättedyr. Är det möjligt... -
A
ny oisolerad ytterdörr - bra idée?
Hej! Vi behöver ersätta en ytterdörr i vårt hus från -39. Gamla dörren är en kass 70-tals dörr så tyvärr inget att reparera. Tänkte lyxa till och... -
Oisolerad betongplatta kallt golv?
Hej! Har nyligen köpt ett hus från 1976 på 135kvm med oisolerad betongplatta. Enligt besiktningsprotokollet är fuktkvoten uppmätt till 10%, samt... -
D
Gjuta oisolerat golv i vinkällare - men har problem!
Hej, jag har ett utrymme under min betongtrappa som kan nås inifrån källaren genom en dörr. Troligen har tidigare ägare använt utrymmet som... -
L
Åtgärder för Kall Oisolerad Betongplatta
Hej, Har nyss införskaffat ett hus från 70-talet som ligger på en oisolerad betongplatta. Hela stilen på huset är utgånget så vi har tänk att... -
T
Gummimatta i källare med oisolerad platta
Tips och kloka råd sökes! Bakgrund: Under hösten har vi låtit bila ur stora delar av källaren, isolerat och lagt värme. Dock har vi kvar delar av... -
A
Varmbona oisolerat Atterfallshus, ren trästomme.
Hej, har ett Atterfallshus på tomten som förra ägaren byggt, det står på plintar (ca 350mm över marken) är nu helt oisolerat trästomme med... -
P
Frostvakt i oisolerad friggebod - värt det?
Har en friggebod på 7-8 kvm som är oisolerad men där el redan är indraget. Skulle vilja ha boden som frostfritt förråd. Att isolera taket skulle... -
L
Val av golv på oisolerad betongplatta
Har ett Örementhus (lättbetong) med varmluftsgrund, byggt 1992, där garagedelen är ”platta på mark”. (En huskropp/ett tak men olika grund)... -
L
Hur länge kan ett fönster vara oisolerat på utsidan?
Har haft ett fönsterbyte i min lägenhet i december. Den putsade fasaden kommer inte bli åtgärdad förrän till våren. Min fråga är om det är ok att...