Tagg: luftspalt
Här samlar vi allt om luftspalt.
Andra taggar som innehåller ordet luftspalt är: luftspalt-isolering, luftspalt-saknas, träfasad-luftspalt, ytterpanel-luftspalt, vindpapp-luftspalt, luftspalts-skiva, luftspalt-pulpettak, luftspalt-i-takfotbox, luftspalt-frys, läkt-luftspalt-dyckert-elförzinkad-spik
-
N
Behålla befintlig panel?
Hej, Har tänkt bygga om större delen av ett fristående poolhus till bastu. Poolhuset är isolerat men inte uppvärmt. Har läst mig till att... -
T
Övergång av luftspalt och ångspärr mot varmt förråd vid isolering av carport/garage
Hej, Jag håller på att bygga igen min carport till garage. Det befintliga asfaltsgolvet får vara kvar tills vidare. Dock vill jag isolera väggar... -
Hjälp med takkonstruktionen
Hej! Har läst en del på forumet med finner inget svar på just min fråga.. Jag håller på med en utbyggnad, taket har några grader vinkel där jag... -
S
Täta luftspalt mot möss/råttor
Hej! Efter att som nyinflyttad ha upptäckt en obehaglig lukt från uterummet golv rev vi upp det idag. Under hade tidigare ägare isolerat med... -
P
Tilläggsisolera förråd - Frågor om luftspalt
Hej, Vi har precis köpt ett parhus med carport i anslutning till huset och ett förråd längst in. Nu vill jag isolera detta förråd för att dels... -
S
Luftspalt mellan tak och vägg?
Någon som vet om det skall vara en luftspalt mellan taket och ytterpanelen. Som bilden visar så är ytterpanel satt direkt under råsponten med... -
K
Mura igen med Mexitegel.
Ska ha en murare som ska mura igen ett fönster och dörr, gammal grov entré så vi kan bygga större kök. Till min fråga. Hur skall uppbyggnaden... -
M
Luftspalts alternativ
Hej! Jag har precis kommit igång med att montera luftspalt på råspontens undersida till taket. Det blr 45mm samt masonit så inga konstigheter där... -
Ser detta rätt ut?
Hej, undrar om fasaden ser rätt ut på vårt hus. Vi köpte huset för ca ett halvår sedan. Huset var nybyggt och under byggnation har säljaren till... -
V
Kan jag montera bastupanel rakt på reglarna eller behövs glespanel?
Hej, Enligt en hornbach anställd var det okej att montera panel rakt på stommensreglar, men det känns som att det vore lämpligt att använd...