Tagg: lättbetong
Här samlar vi allt om lättbetong.
Andra taggar som innehåller ordet lättbetong är: lättbetongbjälklag, ytong-lättbetong-stenhus-sylpapp, lättbetong-garage, lättbetong-vägg, lättbetong-cellplast-puts, gips-på-lättbetong, betong-blåbetong-leca-lättbetong, lättbetong-hplush-ytong, lättbetong-, eluttag-lösa-lättbetong
-
Z
Angöra garageport i vägg av lättbetong med isolerskum
Har precis fått byggt garage i lättbetong med mellanliggande isolerskum. Pga meningskiljaktigheter med byggaren måste kanske jag själv montera... -
M
Kapade väck en bit av lättbetong vägg, hur får man skarven/änden på slutet rak och fin?
Som rubriken lyder kapade en del av lättbetong vägg med vinkel slip hur får jag änden att vara rak och fin? Är det bara skära en bit gipsskiva sen... -
M
Laga stort hål i vägg i köket
Hej! Ber på förhand om ursäkt om jag lagt denna tråd fel men är helt ny här på forumet. Vi håller på att renovera köket och när vi rivit så ser vi... -
H
Betongexpander i lättbetong?
Hej Jag ska montera ett chinsräcke i mitt garage där jag har lättbetongväggar. I paketet fick jag med 4 betongexpanderskruvar (?) se bild... -
K
Hållfasthet lättbetong ovanför dörr
Vi har en lägenhet byggd 1966 med lättbetong i innerväggarna. Nu skulle jag vilja sätta upp min hangboard... -
A
Lättbetong eller blåbetong?
Hej alla, Jag äger ett hus i Skåne. Enligt planritning så ska det finnas lättbetong i källaren (vet inte om det bara är gillestugan eller hela... -
K
Snygg infästning av platsbyggda hyllor i kök?
Hej! Jag håller på med min första renovering och ska försöka mig på att göra det mesta själv, läskigt och fruktansvärt kul. Har ett kök på ca 3,5... -
T
Gipsputs lättbetong
Hej! Är i farten med att gipsputsa invändiga väggar av ett nymurat Ytong-hus. Men är lite fundersam kring armering av gipsputsen, är detta något... -
H
Blåbetong/lättbetong husgrund
Hejsan! Sambon vill ha ett soldäck.... Vem får bygga det tror ni? Jag är en mekaniker, inte snickare. Jag är väl inte helt vilsen men söker lite... -
S
Garagebygge Ytong / lättbetong
Hej! Har byggt ett garage i lättbetong / Ytong lågenergi med inbyggd isolering (lågt U-värde) med och har ett par frågor. Jag ska sätta vanlig...