Tagg: energiförbrukning
Här samlar vi allt om energiförbrukning.
-
B
Hög energiförbrukning Nibe 1155-12
Hej, Har flyttat in i ett hus där det sitter en hyffsat nu Nibe 1155-12. Huset har en pool som också värms med bergvärmepumpen. I tidigare hus... -
H
HomeWizard P1 mätare utanför "Faradays bur"
Beställde en HomeWizard P1 mätare men inser nu att eons mätare har en RJ12 hon uttag vilket gör att jag skulle behöva en RJ12 hane till RJ45 hona... -
T
Nibe 310P hög energiförbrukning
Hej! Har läst runt enhel del på detta forum nu angående denna frånluftvärmepump och blir inte riktigt tok. Första husköp och första elfakturan... -
L
Hög energiförbrukning sommardag?
Hej. Vi bor i ett tvåplanshus på 190 kvm, byggt 2020. Nibe F730. Värmen är avstängd nu under sommaren. När vi var iväg på semester nu under... -
H
Hur minska energiförbrukningen varmvattenberedare?
Tjo. - Jag pillrar inget med starkström. Då jag inte har nån behörighet. - Men i dessa tider vore det bra att kunna med minska max effekt för... -
N
Hur få kontroll på energiförbrukningen för uppvärmning av huset
Hej, Jag har nyligen installerat en bergvämepump och ser ett mervärde om jag kunde mäta energiförbrukningen för att värma upp huset samt... -
R
Energiförbrukningen har ej minskat markant efter inst. luft/vatten vp.
Hej, Vi har sedan mitten av 2024-12 installerat en luft/vattenvärmepump Thermia iTec Eco Compact 8kw. Tidigare har vi haft en elpatron... -
B
Hur läser man av energiförbrukning på en Iskra IE38Mx?
Hejsan, Jag försöker sammanställa informationen till energideklarationen till vårt hus som är snart 2 år gammal. Ett krav är att skicka bild på... -
Nibe F370 - hög energiförbrukning & kallt inne
Hej, Flyttade in i vårt nya hus nu vid årsskiftet. Kommer tidigare från en 60-tals hus 200kvm med luft/vatten, självdrag & vattenburna... -
J
Energiförbrukning fritidshus
Har ett litet fritidshus i Jämtland. Att ett gammalt hus drar mycket el är kanske inte jättekonstigt, men jag tycker att mitt drar alldeles för...