597 läst ·
4 svar
597 läst
4 svar
Hög energiförbrukning sommardag?
Hej. Vi bor i ett tvåplanshus på 190 kvm, byggt 2020. Nibe F730. Värmen är avstängd nu under sommaren.
När vi var iväg på semester nu under sommaren hade vi en förbrukning på omkring 6-7 kWh/dag de dagar vi var borta. Varje timme pendlar det mellan 0.15-0.6 kWh under dygnen. Jag tycker det låter högt per dag när vi inte är hemma, eller?
Kyl och frys är från 2020, så hyfsat morderna och energisnåla. Utebelysning på nätterna, men LED drar väl minimalt? Är det någon höjning av vattentemperatur i beredaren flera gånger per dygn som drar mycket?
Vad är det som drar, missar jag något som vi rimligtvis kan ha? Eller är det en rimlig siffra?
När vi var iväg på semester nu under sommaren hade vi en förbrukning på omkring 6-7 kWh/dag de dagar vi var borta. Varje timme pendlar det mellan 0.15-0.6 kWh under dygnen. Jag tycker det låter högt per dag när vi inte är hemma, eller?
Kyl och frys är från 2020, så hyfsat morderna och energisnåla. Utebelysning på nätterna, men LED drar väl minimalt? Är det någon höjning av vattentemperatur i beredaren flera gånger per dygn som drar mycket?
Vad är det som drar, missar jag något som vi rimligtvis kan ha? Eller är det en rimlig siffra?
Produkter som diskuteras: "Avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden