Tagg: elpanna
Här samlar vi allt om elpanna.
Andra taggar som innehåller ordet elpanna är: tegelpanna, vattenburen-elpanna, albin-elpanna-vattenburenuppvärmning, elpanna-innertemperaturgivare, elpanna-luftvatten-autoterm, tegelpanna-eller-betongpanna, elpanna-docking, trippelpanna, vedpanna-elpanna
-
Elpanna med varmt tappvatten
Hej på er alla duktiga. Jag har en liten elpanna som räcker för att värma huset och en 50 liters vv-beredare. Nu vill jag ha ett badkar och min... -
L
Elpanna löper Amok, kan jag göra något?
Vi har en elpanna, (EFFEKT 15,75) som har funkat fint i alla år. Under sommaren har den varit avstängd. När jag nu drar igång den med samma... -
G
Byta elpanna mot luft/vatten eller komplettera med luft/luftvärmepump
Har precis köpt ett äldre enplanshus på 130kvm från 60-talet och står nu inför en ganska omfattande totalrenovering. Både väggar och tak är... -
Elpanna torka platta.
Tja! Jag kopplade på elpanna på Golvvärme slingorna i mitt nybygge för en vecka sen. Temperaturen står nu på strax under 30 grader. Jag får ut ca... -
P
Fylla på med vatten i elpanna. Hjälp!
Hej! Vår elpanna av typen "Värmebaronen MP4" har tappat tryck. Tänkte höra om någon har lust att beskriva hur, vart och med vad för utrustning... -
Elpanna med vattenburen värme: Nibe EVC 190 C2, tillverkad 1976, elpatron 13000w
Pannan är inställd på temperaturer (som jag inte vet hur man ändrar)på väljaromkopplaren på kopplingsuret men sedan en tid upplever jag att nåt är... -
P
Elpanna eller luft/vatten ?
Hej ! Har en elpanna idag NIBE EVC 150 som snart verkar ha gjort sitt. Frågan är om jag borde kika på en luft/vatten anläggning istället eller... -
N
Nytt hus som förbrukar EXTREM EL, elpanna?
Tjeniix. Nu är jag ny på dehär men jag hoppas jag får svar info och tips. Köpt ett hus, källare och vind ca 100kvm (källaren och vind ännu... -
H
Lönar det sig egentligen?
Hallå. Har insett att jag är lite av en värmepumpsskeptiker och skulle gärna bli överbevisad. Rent kunskapsmässigt befinner jag mig ungefär på... -
S
Skruv eller flatstift i värmepanna?
God kväll på er! En utav kontaktorerna i vår 80tals panna här hemma håller på att sega ihop efter den hårda vintern. Det är det högsta steget på...