1 491 läst ·
11 svar
1k läst
11 svar
Elpanna torka platta.
Tja!
Jag kopplade på elpanna på Golvvärme slingorna i mitt nybygge för en vecka sen. Temperaturen står nu på strax under 30 grader. Jag får ut ca 28/29 på framledning och 21/22 på returen.
Är det en hög temperaturskillnad mellan tillopp och retur?
Jag kopplade på elpanna på Golvvärme slingorna i mitt nybygge för en vecka sen. Temperaturen står nu på strax under 30 grader. Jag får ut ca 28/29 på framledning och 21/22 på returen.
Är det en hög temperaturskillnad mellan tillopp och retur?
Det går ju att beräkna flödet utifrån energiförbrukningen.
Har inte mycket att kika på, det jag monterat är en bygg panna liknande lks 9kwD Daniel 109 skrev:
https://www.rinkabyror.se/artikel/lk-byggpanna-9-kw-400-v/
Klicka här för att svara