Tagg: bjälklag
Här samlar vi allt om bjälklag.
Andra taggar som innehåller ordet bjälklag är: mellanbjälklag, golvbjälklag, träbjälklag, betongbjälklag, vindsbjälklag, bjälklag-renovering, lättbetongbjälklag, dimension-bjälklag, bjälklag-avväxling, golvbjälklag-golvvärme
-
S
Betonggolv på svagt bjälklag
Hej alla kunniga! Vi har köpt en ladugård byggd 1929, där man nån gång under 1960/1970-talet valde att lägga 7 cm armerad betong på våning 2... -
A
Bjälklag, dimensionering?
Hej, ska bygga Attefall komplementbyggnad, storlek 6,6 x 4,2 meter vanligt sadeltak, inga innerväggar, takstolarna vilar på långväggarna. Har... -
C
Fästa bjälklag mot plintar på bästa sätt?
Har anlitat en entreprenör för att anlägga plintgrund till en stuga. Hur fäster man på bästa sätt bjälklaget i plintarna (plintar med... -
O
Hjälp med lösning för slankaste golvbjälklaget
Jag bygger om balkongen så den blir 4 meter ut från huset och 8 meter bred. Den stöds under sina yttersidor av murade väggar med samma mått. Det... -
J
Tilläggsisolera bjälklag över plintgrund
Hej! Tänkte ta och tilläggsisolera mitt golv, som är över en öppen plintgrund. Upplever att golvet blir kallt på höst/vinter. Kröp under och... -
P
Vattenburen golvvärme i bjälklag
Hej!! skall i med golvvärme i gammalt hus, är massa sågspån i bjälklaget som isolering idag. Finns det någon mening med att ta bort detta innan... -
U
Bjälklag 220 reglar på trädgårdsplattor, hur många plattor?
Hej! Har läst och hört otroligt många olika tankar om hur jag ska konstruera mitt bjälklag till altan. Det som är bestämt är reglar som är 45x220... -
Balkong 1,5-planshus (dimension bärlina och bjälklag)
Jag ska ersätta min befintliga balkong på huset (ovanför altan i marknivå), och har flera frågor kring dimensioner, infästningar. Info: storlek -... -
E
Isolera bjälklag till källare?
Jag måste byta ut golvet på nedanvåningen i mitt fritidshus, och då kommer jag till frågan om om och hur man ska isolera där. Idag ligger det lite... -
Lyfta hanbjälkar ovanifrån?
Hej Vid besiktning upptäcktes att innertaket hängde ner lite. Först trodde jag att det var spikad gips som hade gett med sig. När jag skruvade...