Hej!
Kan någon med koll snälla kasta ett öga på mina bergvärmeinställningar och se om något ser märkligt ut? Det är en CTC Ecoheat 308 som sitter i mitt hus från 1940. Jag har mestadels radiatorer kopplade till pumpen. Golvvärme med shunt i ett rum, köket. Och ja, så sköter den varmtappvattnet. Borrhålet är på 180 m.
Det som är märkligt är inte minst den historiska driftinfon. Hur kan totala drifttiden ligga så högt? Pumpen installerades 2012.
Kan någon med koll snälla kasta ett öga på mina bergvärmeinställningar och se om något ser märkligt ut? Det är en CTC Ecoheat 308 som sitter i mitt hus från 1940. Jag har mestadels radiatorer kopplade till pumpen. Golvvärme med shunt i ett rum, köket. Och ja, så sköter den varmtappvattnet. Borrhålet är på 180 m.
Det som är märkligt är inte minst den historiska driftinfon. Hur kan totala drifttiden ligga så högt? Pumpen installerades 2012.
Galet att pumpen gått 19 av 24 timmar det senaste dygnet trots att vi har ganska milt. Vad kan vara orsak till detta?
Medlem
· Stockholms län
· 639 inlägg
Det verkar som om varmvattnet är inställd på 60 grader? Sänk till 55 och aktivera legionellakörning istället.
Klicka här för att svara














