Tagg: bergvärme
Här samlar vi allt om bergvärme.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärme är: bergvärmepump, bergvärmesystem, bergvärme-kalla-element, bergvärme-borra, viessmann-bergvärme-kallt, bergvärme-granne, frikyla-nibe-pcs-44-eveco-kylkonvektor-bergvärme, bergvärme-från-2007, brine-bergvärme, borrhål-värmepump-bergvärme-golvvärme-pelletspanna
-
R
Bergvärme offert hjälp
Jag har en fastighet idag som gör av med c:a 54 MWh ungefär och värms upp med fjärrvärme. Den är tyvärr i en av kommunerna med Sveriges högsta... -
T
IVT Geo 608 eller 612?
Hej, Bygger nytt stort (275m2) välisolerat trähus i Stockholmstrakten. Ämnar ha bergvärme, frikyla samt extra varmvatten, 180L externt extra som... -
Avstånd till vems tomtgräns vid borrhål för bergvärme
Hej, Vi har bergvärme sedan tidigare installerat 2007. Dåvarande ägare har anmält till kommunen i samband med borrningen men nu verkar kommunen... -
T
Varför har jag så låga drifttider? Theresienstadt Diplomat 6
Tjena! Hur kan det komma sig att jag har så låga drifttider på min värmepump? Flyttade in i huset i mars och innan dess bodde det en äldre man... -
L
Bygga nytt "hybridhus"
Hej! Mitt första inlägg här. Det är så här. jag och min sambo är sugen på att bygga oss ett nytt hus. Jag själv har mycket erfarenhet av att... -
Jämföra bergvärmeofferter
Jag har fått offert på Ivt geo608c med 160 m borrhål Och Bosch compress 5000 Lwm 9 kw med180 m borrhål Det skiljer 4000 kr mellan offerterna... -
Vad ansvarar säljaren för?
Hej! Jag och min sambo har precis köpt hus och skrivit på kontrakt för någon vecka sen och får tillträde 12 juli. Det framkom igår att... -
Z
Koppla på A/C på bergsvärme
Kommer ihåg att när installationen skedde så nämndes det att det var lätt att lägga på A/C på installationen. Vid tidpunkten fanns varken budget... -
H
Borrat för bergvärme i veckan
Började så smått för ett år sedan processen att installera bergvärme. Intressant detta med borrhål i och med att det är tomter runt om är det... -
V
Nivå glykol i expansionskärl Bergvärme
Hej Idag när jag ställde om till sommarläge på bergvärmepumpen såg jag att expansionskärlet är helt tomt (se bild) på glykol. Ungefär vilken nivå...