Tagg: bergvärme
Här samlar vi allt om bergvärme.
Andra taggar som innehåller ordet bergvärme är: bergvärmepump, bergvärmesystem, bergvärme-kalla-element, bergvärme-borra, viessmann-bergvärme-kallt, bergvärme-granne, frikyla-nibe-pcs-44-eveco-kylkonvektor-bergvärme, bergvärme-från-2007, brine-bergvärme, borrhål-värmepump-bergvärme-golvvärme-pelletspanna
-
G
Hur dra om bergvärmematningen
Håller på att bygga om källaren och planerar då att; - Önskat läge: dra om rören från borrhålet in till värmepumpen så dessa rör går under sulan... -
S
Varför är det kallt i huset på morgonen
Hej, Vi har totalrenoverat huset och installerat vattenburen golvvärme i större delen av huset (källare och vind har radiatorer). Nu när det... -
J
Värt att installera Bergvärme från direktverkande el?
Hej! Vi bor i en villa från -21, med påbyggnad -74. Med dagens elpris och inför vår ålderdom 60 år, vill vi minska kostnaden. Är det värt att... -
Thermia Diplomat bergvärme: Påfyllning + luftning element
Nyligen flyttat till nytt hus och behöver komma underfund med hur pumpen funkar (Diplomat TWS 16). Jag försöker lufta ett element på ovanvåningen... -
P
Bergvärme IVT Geo 612C eller Nibe S-1256
Behöver få in ett nytt värmesystem i ett äldre hus (1910) och har nog landat i bergvärme. Huset ligger i norrland med kalla vintrar och har gamla... -
N
Råd kring val av värmepump, luft-vatten eller bergvärme
Hej, Jag och sambon köpte hus i somras. Nu är det tyvärr så att befintlig luft-vatten-värmepump är trasig och behöver bytas ut, den går på... -
H
Prisoptimering nibe f1250
Vad får ens pumpen att reagera såhär? Besrämmer sig för värma vatten 100% över alla minuter på den dyraste timman och ingenting intill. Man får ju... -
Fast eller rörligt för endast bergvärme?
Hej! Har en stuga på ca 130kvm med källare och två plan. Är där längre perioder under somrarna och enstaka veckor vår, vinter och höst. Elområde... -
A
Är solceller en bra investering om man redan har bergvärme?
Vi bor i en villa från 1978 i Stockholm och har sedan 2007 ersatt vattenburen elvärme med vattenburen bergvärme och fick då ner vår elförbrukning...