Tagg: belysning
Här samlar vi allt om belysning.
Andra taggar som innehåller ordet belysning är: utebelysning, fasadbelysning, bänkbelysning, utomhusbelysning, trädgårdsbelysning, led-belysning, takbelysning, belysning-kök, badrumsbelysning, köksbelysning
-
J
Varför blinkar min belysning?
Hej! Jag har en utomhusbelysning med rörelsedeckare som satt på huset när vi köpte det. Har funkat perfekt fram till nyligen då den istället för... -
H
Hur sätta belysning i vitrinskåp med trähyllor?
Har ett par vitrinskåp som behöver belysning inuti. Det är Billy bokhyllor med glasdörrar. Skåpen har dock trähyllor, ej glas. Precis till vänster... -
W
Spotlights utan drivdon går ej att tända
Tjena, har 6st ecolite Nova spottar i min hall som styrs av en schneider vriddimmer. Dessa spottar är utan drivdon alltså 230v direkt till dom... -
LED belysning med batteri för hall
tjena ! Kan ni rekommendera någon bra ledlampa att ha i hallen som går på batteri. Vi håller på och renovera är snart klara som ni ser på bilden... -
E
Ojämn nätspänning(Volt) på huvudsäkringar
Hej! Detta problem uppdagades när min bergvärmepump visade en felkod som Vailant kallar "Fassvikt - Kontrollera säkringar". När min kompressor i... -
M
Hur ska jag koppla in nya spottar
Hej, Jag har två stycken spottar som sitter ovanför bänken i olika sidor av köket. En av dessa är dock trasig så jag har köpt 2 st nya för att... -
J
Varför fungerar inte LED-lysröret i den här armaturen?
Hej! Glödisen i utomhusbelysningen gick sönder i vår brf, och då bytte vi till led-kompaktlysrör och led-glimtändare. Men det funkar inte. Inget... -
Shelly 1 Plus bakom brytare
Tänkte använda forumets kollektiva visdom för att lista ut hur nedanstående är kopplat. Jag har två strömbrytare högst upp och en längst ned i... -
Söker belysningstips till ryggåstak med synliga takstolar
Har öppnat upp till nock på övervåningen och behöver tips. Vilken typ av belysning skulle passa bäst för denna typ av ryggåstak (se bild)? Har... -
T
Hur ställa in skymningsrelä?
Elektrikern monterade ett skymningsrelä från Clas O och jag får inte stil på inställningen. Det blir mörkt och reläet slår på belysningen. Sen går...