Hej
Jag har installerat yale doorman I en ny swedoor Hudson.
Innan så var det lätt att stänga dörren men efter att jag satte dit yale doorman så är det svårt att stänga. Känns som om man har för tjock tätningslist. Men den har jag inte ändrat.
Man får verkligen dra (inne) eller (trycka) för de ska gå att låsa.
Hur ska jag justera detta?
Jag har installerat yale doorman I en ny swedoor Hudson.
Innan så var det lätt att stänga dörren men efter att jag satte dit yale doorman så är det svårt att stänga. Känns som om man har för tjock tätningslist. Men den har jag inte ändrat.
Man får verkligen dra (inne) eller (trycka) för de ska gå att låsa.
Hur ska jag justera detta?
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
48 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Går inte att justera. Det finns flera trådar om detta. Yale säljer en defekt produkt som inte passar till många standarddörrar och vägrar att ta ansvar. Det du ska göra är att reklamera produkten och varna för företaget så att andra konsumenter inte blir lurade.
https://www.byggahus.se/forum/threa...an-otydliga-svar-nagon-med-erfarenhet.355348/
https://www.byggahus.se/forum/threa...an-otydliga-svar-nagon-med-erfarenhet.355348/
Jag bytte slutbleck. Jag hade ett som de står 1407a1 123abc skrev:
JELD-WEN Sverige AB Keep 1407a
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "slutbleck"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Bästa svaret
Även om det gamla slutblecket var ställbart så är det inställt med ett lägre plösmått.
Det slutblecket som följer med Yale Doorman är ett 1487-2 med plösmått 16,5mm och du borde istället ha ett 1487-1 med 13,5mm plösmått.
Det du ska göra är att byta tillbaka till det gamla slutblecket så fungerar allt
Det slutblecket som följer med Yale Doorman är ett 1487-2 med plösmått 16,5mm och du borde istället ha ett 1487-1 med 13,5mm plösmått.
Det du ska göra är att byta tillbaka till det gamla slutblecket så fungerar allt
Hejsan 123abc, vet du möjligen måtten och plösmåtten på Jeld-Wen 1407a slutblecket?1 123abc skrev:
Det är justerbart så max. o min. plösmått är intressant.
Ska ersätta med STEP 48 och behöver monteringsstolpen till detta.
Tack på förhand.
Om du ska byta till elslutbleck så är det ointressant vilka min och max mått slutblecket har utan du får mäta plösmått på plats.H Hellwiz skrev:
Du kan använda steps stolpguide för att hitta en stolpe som du kan använda.
https://steplock.com/sv/stolpguide/
Är lösningen tänkt som en daglåsning eller enda låsning?
Vilket låshus har du tänkt använda?
Till vissa låshus fungerar ST4009-13 (finns även med 16mm plös ST4009-16) till STEP48.
Tänkte bara göra det enkelt för mig.1 123abc skrev:Om du ska byta till elslutbleck så är det ointressant vilka min och max mått slutblecket har utan du får mäta plösmått på plats.
Du kan använda steps stolpguide för att hitta en stolpe som du kan använda.
[länk]
Är lösningen tänkt som en daglåsning eller enda låsning?
Vilket låshus har du tänkt använda?
Till vissa låshus fungerar ST4009-13 (finns även med 16mm plös ST4009-16) till STEP48.
Får låna ett skjutmått. Sitter 2002-50 i dörren och tänker använda ST48 och blind utsida.
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Klicka här för att svara