Det er med tungt hjerte jeg må fortelle at medlemmen justusandersson gikk bort i corona den 4. april. :cry:

Han var ikke bare et veldig kunnskapsrikt, vennlig og verdsatt forummedlem som leverte de beste svarene på løpende bånd, ofte her i delforumet Byggmateriale & byggteknikk. Han skrev også verdsatte redaksjonelle artikler om arkitektur og konstruksjon.

Vi hadde nettopp planlagt å skrive en artikkel om 1950-tallshus han og jeg, hvor han skulle skrive en del om konstruksjonen. Nå får det bli uten ham.

Hvil i fred Peter, som du jo egentlig heter.:heart:

Justusanderssons innlegg finner du her.

Hans redaksjonelle artikler var disse:
Så fungerer en takstol
Bygge til huset - velg riktig konstruksjon
Er veggen bærende? - En lathund
Plankhus - hus med bærende stamme av planker 1920-1950
Ulike måter å bygge til huset - guide og sammenligning
Kan jeg åpne opp mellom kjøkken og stue i mitt hus?
9 ting å tenke på når du skal tegne ditt eget hus

• Trist
  • Elsker
  • Liker
Magnus E K og 159 andre
  • Laddar…
Alltid hjelpsom og meget kunnskapsrik.

Hvil i fred Peter :heart:

• Liker
  • Elsker
fremax og 9 andre
  • Laddar…
Ja det var trist.

Så kjedelig. Pandemien er virkelig ikke over ennå, selv om noen vil tro det.

• Liker
fremax
  • Laddar…
BirgitS
Det var veldig trist :cry:
Jeg har lurt i ganske lang tid om det hadde skjedd noe, så godt å vite i alle fall, takk.

Går det an å legge inn en tekst på hans profilsida så det fremgår der, f.eks. bytte ut "pensjonert arkitekt" mot "hvil i fred", @Marlen Eskilsson ?

Sist redigert:
  • Elsker
whak og 1 annen
  • Laddar…
Nei, så trist å lese. En av de beste i dette forumet. :cry:
Hvil i fred!

Oi så trist. Justus var en av de aller beste skribentene på forumet. Alltid gode svar der han tok seg tid til å forstå problemstillingen og svare begripelig på teknisk avanserte beregninger og konstruksjonsløsninger. Aldri et hardt ord hva jeg har sett.
Hvil i fred.

• Liker
El-Löken66 og 9 andre
  • Laddar…
P
Veldig trist å høre. Han var en veldig hjelpsom person, som forklarte for oss vanlige dumskaller på en forståelig måte. Svarte alltid på PM, og kom tilbake med forklarende ord/skisser. Hvil i fred.

Det var veldig kjedelig å lese, han var en utrolig ressurs for oss på forumet.

Livet er flyktig, så det er best å ta seg tid til å leve det mellom slagene.

Må Peters familie finne trøst!

Hvil i fred

Forbannet! Så unødvendig!
Har mer enn én gang lest et innlegg han har skrevet og deretter klikket meg inn på profilen hans for å lese alt han har skrevet. Litt som når man blir sittende fast på Wikipedia. Hans bortgang vil ikke gå ubemerket på forumet, det er sikkert.

• Liker
SvanteC
  • Laddar…
Hus tomte
RIP

Oi, så kjedelig. Han skrev så tydelig, kyndig og man fikk en god tillit til hans forslag.

Himmelen har fått en utrolig dyktig og hjelpsom konstruktør.

RIP.

Det var veldig trist å høre. Han var akkurat en slik person som fungerer som ryggraden i et velfungerende internettcommunity; alltid hjelpsom, alltid vennlig og alltid kunnskapsrik.

• Liker
elenorel og 6 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.