G
Gabbe1
14 055
Poäng
4 434
Medlem i
133
Startade trådar
12 aug 2007
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
GUnder våren förflyttades arbetet ut ett tag för att montera solpaneler. Tyvärr dröjde lite innan elektrikern fick allt klart och vi fick...
-
GDone 😎 Ni ser även en glimt av bilen.
-
GNu är den uppe och färgen härdar. Sen åker balkvagn med vinsch upp så småningom 😊
-
GFör övrigt håller jag med din andra elektriker. Det är faktiskt lite märklig låg spänning, särskilt som du inte har speciellt långt till...
-
Gkommer bli grym utsikt !
-
GGabbe1 svarade i tråden Eldragning till hönshus.Spontant låter det som du skissar på en lite onödigt omständlig lösning. Varför inte sätta en PSA (förslagsvis 10A tillsammans med 3G1.5...
-
GGabbe1 svarade i tråden Vilken kabel mellan fasadmätarskåp och elcentraler ?.Läs inlägg #19
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Jag har haft lite funderingar över elinstallationen i bastubyggnaden. @Mikael_L hade vänligheten att både komma med goda råd, bistå med...
-
GGabbe1 svarade i tråden Beräkna stålbalkar för travers 500kg.Vackert!
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Mycket bra synpunkt, de är onödigt smala på sidorna (bak är den bredare). Även ett räcke kunde jag ha kostat på mig!
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Nej, det har funnits hus på granntomterna i flera år, min tomt var den sista som bebyggdes i det närmaste området. Men kanske har jag...
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Så har det monterats lite fasadpanel och ett fönster.
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Jag borrade ca 10cm djupt, det är fyra st galvade M10 pinnbultar till varje pelare. Det sitter som berget med kemankare.
-
GSmart med lecasten istf brandskyddsplåtar. Hur går det med taket invändigt vid kaminen? Behöver du brandskydda något speciellt där?
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Jag tänkte sätta en stor plåt invändigt i taket istället för träpanel över kaminen Så det blir bara plåt och stenull runt skorstenen.
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Tre dagar till av bastubygge, nu börjar man ana form och storlek. Till veckan ska vi montera fasadpanel och fönster. Jag valde att mura...
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Japp, det är planen. En liten bastu och ett litet omklädningsrum. Samt ett trädäck framför.
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Semester och bastubygget påbörjat. Eftersom den är en relativt brant slänt så byggs bastun på ett trädäck som till hälften "svävar" ut i...
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Ja, planen är att ha ett stort fönster ner mot sjön och fjällmassivet.
-
GGabbe1 svarade i tråden Bygga fritidshus i fjällen i egen regi.Under kommande hösten har jag tänkt att bygga en liten fristående bastu på tomten, inför detta projekt så fick jag äntligen motivation...
Bilder
Visa mer
Gabbe1 har laddat upp 800 bilder.
Allmän info
- Från
- Ångermanland
- Kön
- Man