Som sagt, jag har kört en Fibaro HC2 med en uppsjö olika puckar & pluggar sedan 2014.
Nu ska vi flytta och jag lämnar hela installationen till de nya ägarna.

Nu till frågan vad man ska ha i nästa hus!

Jag vill gärna kunna styra så mycket olika grejer som möjligt, har både Plejd & Fibaro-puckar i nya huset. Just nu sitter en HC Lite där (styr bara Fibaro).

Funderar på en Homey Pro, har läst att den kan vara långsam på Z-wave ibland, är det så fortfarande?

Någon som har andra bra tips på controller?

T
Homey Pro funkar sisådär på zwave tycker jag, körde Zipato innan och då var det instant response och tydligt om en lampa exekverat på kommandot eller ej... med Homey så är det segt och ganska random om kommandot når fram, verkar dock vara beroende på avstånd. Men allt som funkade med Zipato funkar inte Homey Pro tyvärr.

Kan dock inte rekommendera något annat för då hade jag bytt direkt

T TreeView skrev:
Homey Pro funkar sisådär på zwave tycker jag, körde Zipato innan och då var det instant response och tydligt om en lampa exekverat på kommandot eller ej... med Homey så är det segt och ganska random om kommandot når fram, verkar dock vara beroende på avstånd. Men allt som funkade med Zipato funkar inte Homey Pro tyvärr.

Kan dock inte rekommendera något annat för då hade jag bytt direkt
tack! Precis som jag läst! Konstigt att de inte fått till det bättre med Z-wave!

Har inga som helst problem med snabbhet eller missade händelser, använder Aeotec Z-Stick

Hade fibaro som du och flyttade och bytte till homey.

bor i 180 kvm enplanare med betongväggar, och har drygt 60 enheter kopplade.

knappar i väggen (fibaro) går snabbt tycker jag, med undantag för en virituell knapp som har lite lagg en bit bort från homeyn.

Men märkte dock en väldig skillnad när jag bytte en dörrsensor från ett märke till ett annat så jag misstänker att prylen i andra änden spelar in också.
Har även en hel del hue till homeyen, fast via deras brygga, där går det lagfritt när jag manuellt tänder/släcker och räckvidden på den är magisk (lampor i trädgården 40 meter bort, inga problem)

Det mesta jag kör är på schema så det spelar mindre roll med lagg enligt mig, men visst rörelsesensor i hallen kunde vart lite snabbare, ska koppla en hue sensor till den sen som pratar direkt via hue så kommer den tända 0.3 sekunder snabbare :)

stora fördelen med homey är att du kan peta in det mesta där oavsett protokoll, jag fick in mina Ikearullgardiner, kunde koppla in Tibber så den kan styra belysning mot elpriser, sonos för röstmeddelanden osv osv.

• Gilla
Hemtorparen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.