1 983 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Tvättmaskin, köpråd...
Nu verkar det som att tvättmaskinen gick sönder, började lukta bränt och den har tvättat riktigt dåligt på senaste tiden. Är från -92, känns inte som ngn mening att laga.
Vad har ni för tips på bra tvättmaskiner innan jag ger mig ut i mellandagsrean och titta..
Kraven är att den ska ga energiklass A
Prisklass runt 6000kr
Ha stor tvättkapacitet, 6-7kg (småbarn...)
Vad har ni för tips på bra tvättmaskiner innan jag ger mig ut i mellandagsrean och titta..
Kraven är att den ska ga energiklass A
Prisklass runt 6000kr
Ha stor tvättkapacitet, 6-7kg (småbarn...)
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Morsans alla Cylinda maskiner bara krånglar, däremot våran Mielé har gått med ett stopp i 17 år.
Prototypen
Prototypen
Var på Elgiganten och tittade på dessa två.
Kändes som att Boschen verkade bäst i mina ögon...Vad tror ni?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...mp;CatalogCategoryID=o3TD4QFHxowAAAEOtrZZtSyp
http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...mp;CatalogCategoryID=o3TD4QFHxowAAAEOtrZZtSyp
Kändes som att Boschen verkade bäst i mina ögon...Vad tror ni?
http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...mp;CatalogCategoryID=o3TD4QFHxowAAAEOtrZZtSyp
http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...mp;CatalogCategoryID=o3TD4QFHxowAAAEOtrZZtSyp
Vi har Cylinda. De har fått mkt bra testvärde hos Råd & Rön. De har möjlighet till 7 sköljningar, vilket är mkt viktigt för att få bort alla tvättmedelsrester (i princip alla andra maskiner har rester kvar). De har ingen äcklig "gummibälg" i öppningen som samlar skräp och måste hållas ren.
Cylinda, Cylinda, Cylinda osv.....
Vår Cylinda är från 83, 3 ungar i huset innan vi köpte det.
I gamla huset hade vi morsans gamla Cylinda från 81 nångång, har bytt lager till trumman på den en gång.
1200 varv är inte helt up-to-date men den dagen blir det en....
CYLINDA.
mvh
greenbay
Vår Cylinda är från 83, 3 ungar i huset innan vi köpte det.
I gamla huset hade vi morsans gamla Cylinda från 81 nångång, har bytt lager till trumman på den en gång.
1200 varv är inte helt up-to-date men den dagen blir det en....
CYLINDA.
mvh
greenbay
Då passar det ju bra att tipsa om den nya tvätten som lanseras inom kort. Den är något av det snyggaste i designväg jag sett.mats_o skrev:
Dessutom ser de tekniska datan väldigt lovande ut. Sen passar det ju bra att de gamla modellerna brukar reas ut när de nya släpps.
Klicka här för att svara