Den maskiner du har sneglat på verkar vara en rekonditionerad samt att där
Ni-Cad batterier. Normalt på den maskinen brukar väl vara Ni-mh matterier om jag inte har fel.
Har köpt en maskin från utlandet en gång och det funkade perfekt /Ebay UK.

Staffan

verktygsgurun skrev:
Har köpt en maskin från utlandet en gång och det funkade perfekt /Ebay UK.

Staffan
Jag står inför inköp av en hel del maskiner, och då tänker man en del på pris. Man får ju räkna med den moms som läggs på fast det blir ofta billigare att handla utomlands ändå om man köper bättre grejer. Det jag är mest orolig för är strömmen, alltså att de har 110 volt.

Men det går ju och köpa transformator som konverterar till 220
Amazon 110 - 220

Ett annat tips är ju att kolla tyska och engelska sidor.. De har ju samma spänning som oss.. Kolla ebay.co.uk och tyska verktygsförsäljare..
Sök även på forumet, frågan har diskuteras flitigt förrut..

N
Hej

Valet är egentligen detta:

Billigt pris och dålig garanti eler högt pris och bra garanti. ;)

Jag vet, garantitiden är densamma överallt men det är oftast så dyrt att skicka tillbaka verktyget vid problem, att det är nästan lika billigt att köpa ett nytt, därav - dålig garanti. Har man tur så kan man tjäna pengar, har man otur så är det en dålig idé.

Hur är det man brukar säga?

Tur i kärlek = otur i verktygsaffärer, eller hur var det nu? ;D

Se upp med 110V (stora maskiver = ENORMT tunga transformatorer) samt ohederliga säljare! Ett tips kan vara att köpa billaddare istället för vanlig laddare + transformator, om det gäller skruvdragare m.m.

Ha en bra dag!

Mvh Roger

Kolla också vilka märken som har världsgaranti. Det är så praktiskt att bara knata in på närmaste serviceställe istället

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.